“Zebra”: Autoservisos ir mūžīga jezga! Vai tiem būtu jāuztic tehniskā apskate?

6 komentāri
“Zebra”: Autoservisos ir mūžīga jezga! Vai tiem būtu jāuztic tehniskā apskate?

Konkurences padome nākusi klajā ar ļoti savdabīgu priekšlikumu – uzticēt automašīnu tehnisko kontroli jebkuram autoservisam. Gan CSDD, gan vairāki auto eksperti šādu ieceri vērtē ļoti kritiski.

“Pārsteidzošākais ir tas, ka nākt klajā ar paziņojumu, pat nepainteresējoties pie ekspertiem, kā tad tas notiek, kāpēc ir kaut kāda sistēma un kas mūsu sistēmā jau ir labs vai slikts, bet vienkārši salīdzināt tikai, nezinu, “ekselī” vai tīri birokrātiski saņemot kaut kādas vēstules atpakaļ, nu, manuprāt, tas nav, es teiktu, tas nav dziļš pētījums,” tā uzskata CSDD Transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcijas priekšnieks Jānis Liepiņš.

Pašreiz ir tā, ka tehniskajā apskatē šoferim izstāsta, kas mašīnai būtu jātaisa un jāmaina. Bet jebkurš autoserviss ir bizness. Un biznesā nav nekā personīga – galvenais ir nopelnīt. Tad jau jebkuram “tantukam” taču varēs iestāstīt, ka tur jāmaina tas un tas, un tas.

“Šobrīd noteikti tas nebūtu prāta lēmums, jo, nu, vispirms ir jābūt autoservisiem gataviem, kaut ko tādu darīt. Šeit jau mēs gribam ko panākt – lētāku cenu vai labāku kvalitāti. [..] Ilgtermiņā, iespējams, šīs risinājums varētu būt labs, bet ir ļoti, ļoti jāpārdomā soļi, kā līdz tam nokļūt,” uzsver “SIXT” vadītājs Baltijas valstīs Arnis Jaundzems.

CSDD pārstāvis piebilst, ka pēdējos 10, 20 gadus Eiropas Savienībā neviena valsts nav gājusi tajā virzienā, ka tehnisko apskati varētu veikt servisos.

Pieņemsim, ka kāds mazs autoserviss laukos ir ticis pie iespējas veikt tehnisko apskati. Autoservisa darbinieks veic kādas automašīnas remontu, tā atrodas uz pacēlāja, izjaukta. Pēkšņi atbrauc kāds onkulis un grib iziet tehnisko apskati. Kā tad viņam rīkoties – gaidīt, kad automehāniķis pabeigs savu darbu pie paceltā auto? Vai arī katrā servisā tagad jāizveido sava tehniskās apskates līnija. Labi, bet, cik tur naudas nepieciešams, lai iegādātos un uzstādītu speciālās ierīces. Un pēc tam, lai to visu atpelnītu, būtu jāstrādā katru dienu pa 12 stundām. Tad sanāk, ka šī jocīgā un skaļā iecere uz papīra pat dzīvē nevarētu ieviesties.

“Nedomāju, ka katra lauku garāžiņa būs spējīga investēt tik daudz naudas, lai viņi spētu pieņemt šo apskati. Tur varētu būt kaut kādas izbraukuma stacijas, kā tas ir kaut kur Vācijā, kas kaut kādā laikā sprīdī okupē kādu servisu un noteiktās dienās, nedēļās veic tehnisko apskati,” piebilst autoservisa “Rallija klubs” vadītājs Jānis Jumītis.

Ja tagad Konkurences padome iesaka tehnisko apskati atdot autoservisiem, tad ko mēs esam dzirdējuši par autoservisiem?! Vienīgi to, ka Valsts ieņēmumu dienests kopā ar Autotirgotāju asociāciju sūdzas, ka visi tie servisi Latvijā esot pelēkajā ekonomikas zonā, nemaksājot nodokļus, kaut ko tur šmugulējot un neviens viņus īsti nevarot dabūt pie kārtības. Un mēs vēl tagad viņiem uzticēsim tehnisko apskati? Nu, ja tas būs brīvais tirgus un bizness, tad kuram rūpēs satiksmes drošība?

CSDD pārstāvis vēl norāda, ka pēc ārvalstu kolēģu viesošanās saņemtie komentāri par Latvijā ieviesto sistēmu, liecina, ka Latvijā ir viena no labākajām tehniskajām apskatēm Eiropas Savienībā. Mainīt kaut ko tikai mainīšanas pēc vai arī tāpēc, ka citur ir kaut kas savādāk, būtu nepareizi.

6 komentāri