”Zebra” ar ekspertiem skaidro avāriju uz Mūkusalas apļa, kurā kravinieks taranēja mācību auto

7 komentāri
”Zebra” ar ekspertiem skaidro avāriju uz Mūkusalas apļa, kurā kravinieks taranēja mācību auto
Foto: ekrānšāviņš no video / "Zebra"

Lai arī uz slavenā Mūkusalas apļa ir veikti vairāki satiksmes uzlabojumi un nogriezties no Salu tilta uz Mūkusalas ielu var pa atsevišķu joslu, neizbraucot vairāk tieši ārā uz apļa, te tik un tā notiek dažas ķezas.

Nepatīkamā incidentā uz ceļa nesen nokļuva kāds mācību transportlīdzeklis un kravas automašīna ar piekabi. Vairāku tonnu smagā tehnika aizķēra izmērā nelielo ”VW”, sagrieza to sāņus un turpināja to stumt uz priekšu vairākus desmitus metru.

Avārija uz līdzenas vietas, taču abiem ir zināmi argumenti, lai atspēkotu savus manevrus. Tāpēc, lai kliedētu bažas un aicinātu autovadītājus turpmāk vēl rūpīgāk pievērst uzmanību šādām situācijām, ”Zebra” kopā ar CSDD ekspertu metās šķetināt konkrētā ceļu satiksmes negadījuma izcelšanās iemeslus.

Vieglās automašīnas priekšā bija zīme – ”Dodiet ceļu”. ”VW” it kā ceļu nedeva, bet tajā pašā laikā – kāpēc smagā automašīna pārbrauca pāri nepārtrauktajai līnijai. Kurš no viņiem ir vairāk vainīgs?

Alberts Krūminš
CSDD Rīgas nodaļas priekšnieka vietnieks eksaminācijas jautājumos

Paanalizējot situāciju, es teiktu tā, ka tur ir krustojums, kurā nevajadzētu būt konflikta punktiem, tā kā tā saucamais aizvējš. Savukārt, braucot no labās joslas, tur ir uzlikta zīme ”Dodiet ceļu”. Es viņu raksturotu tā kā sava veida kaulēšanos – man ir it kā brīva josla un tajā pašā laikā man ir jādod ceļš.

Šādās situācijās procesa saimnieks ir tas autovadītājs, kurš izbrauc ārā pie zīmes ”Dodiet ceļu”, uzskata eksperts. Šādā gadījumā autovadītājam jānodrošina, jāgarantē drošība liekākā mērā, nekā otram šoferim, tādējādi rūpējoties par mierīgāku satiksmi, izskaužot incidentus.

Alberts Krūminš
CSDD Rīgas nodaļas priekšnieka vietnieks eksaminācijas jautājumos

Pieļauju, ka redzētajā video kravas automašīnas vadītājs gribēja ieņemt labo joslu pēc iespējas ātrāk. Protams, pārkāpjot noteikumus, viņš to izdarīja. Bet negadījums bija uz vietas. Kā es minēju, tā ir sava veida kaulēšanās – es braucu, ņemu vērā citus vadītājus un, redzot, ka esmu pamanīts, es varu droši turpināt braukt. Tādas satiksmes organizēšanas Latvijā ir ļoti bieži, bet ārzemēs – vēl biežākas.

Izskaidrojums, kāpēc smagā automašīna pēkšņi “rāva” labajā joslā – turpat netālu ir kreisais pagrieziens. Ja tur jau sastājas automašīnas, smagajam nav kur sprukt. Un viņš, gribot braukt taisni, nāk uz labo malu.

“Zebra”

Atcerieties – šeit vienmēr tā būs, ja jūs te brauksiet – uzmanieties – tas, kurš būs kreisajā joslā, ļoti iespējams gribēs nākt jums virsū, kaut gan te ir nepārtrauktā līnija. Jo, ja viņš to darīs vēlāk, kur nav šī līnija, var jau būt par vēlu un viņš “iesprūdīs”.

Alberts Krūmiņš
CSDD Rīgas nodaļas priekšnieka vietnieks eksaminācijas jautājumos

Konkrētajā gadījumā es teiktu, ka vadītājam, kas brauca pie zīmes dodiet ceļu, vajadzēja pievērst vairāk uzmanības, vairāk skatīties apkārt un vairāk atbildēt par to, ko viņš dara. Savukārt otram vadītājam noteikti nevajadzētu braukt pāri nepārtrauktai līnijai.

Līdzīgas situācijas novērojamas arī vietās, kur sakļaujas divas joslas, piemēram, uz Bauskas šosejas, kā arī zem Dienvidu tilta.