8 komentāri

Nesen pie Lilastes notika traģisks nelaimes gadījums, kurā tika nobraukts velotūrists no Aļaskas. Izrādās, ka nelaimei ir vairākas likumsakarības. Ja brauc ar velosipēdu no Carnikavas līdz Saulkrastiem, varētu bez problēmām aizbraukt, nešķērsojot ne dzelzceļu, ne Tallinas šoseju, taču pa ceļam ir kāds “slepenais ciemats”, un tam cauri nevar izbraukt.

Kamēr visi prātoja par to, kā tas varēja gadīties, ka velotūristu varēja notriekt uz mūsu valstī otras jaunākās un lielākās šosejas, tajā pašā ceļa posmā notika vēl viena nelaime – tika notriekts gājējs. Tas notika tumsā un vakarā, kad visi brauc no darba un uz šosejas ir daudz automašīnu. Satiksme šajā Tallinas šosejas posmā uz laiku tika slēgta, un sākās milzīgs sastrēgums, kuru, protams, visi mēģināja apbraukt.

Aplikācijā bija redzams, ka cilvēki ar auto ir izveidojuši sastrēgumus meža ceļos, jūras pusē – vietā, kur gandrīz nekad nav redzēta neviena automašīna. Taču tas viss neko nedeva – avārijas vietu nebija iespējams apbraukt, un uz vienīgā apbraucamā ceļa, kas kartē ir iezīmēts, priekšā bija dzelzs vārti uz slēgto ciematu. Šie vārti, visticamāk, lika uz ceļa izbraukt arī velobraucējam no Aļaskas, jo arī ar divriteni tur cauri netiek.

“Problēmas ar ceļu ir ļoti lielas. Pāri netiekam, ne uz autobusu, ne atpakaļ, tāpat nevaram aiziet arī uz jūru. Daudziem ir mazi bērni, bērnu ratiņi, taču pāri tikt nav iespējams. Ne te, ne pie tilta. Arī avārijas notiek ļoti bieži un ir upuri. Gājēji ir tie, kas cieš,” par ikdienu stāsta vietējā iedzīvotāja Henrieta Bahtjukova.

“Manuprāt, tas ir saistīts ar satiksmes organizāciju. Te ir ļoti intensīva satiksme un nav nekāda maģistrāles šķērsojuma punkta. Cilvēki dzīvo gan tajā, gan šajā maģistrāles pusē. Vienā ir Lilastes stacija, un no turienes cilvēkiem ir jānokļūst uz mājām, bet, lai tiktu uz mājām, nav gājējiem šķērsojamu pāreju un atļautais ātrums šeit ir ļoti liels. (..) Vakarā šeit nav apgaismojuma, un cilvēki neredz mašīnas aiz līkuma. Autovadītāji diezgan bieži pārkāpj ātrumu, un tas rada lielu bīstamību,” atzīst Aldis Blumbergs.

Iespējams, te pie vainas ir arī NP-14 ceļa profils, kur visi viens otru laiž garām. Iztēlojieties situāciju: gājējs ir ticis līdz ceļa vidum un pirmā mašīna, kas tuvojas, griež uz malu, lai viņu apbrauktu gājēju, bet otrā, saprot, ka pirmais viņu laiž, sāk apdzīšanu. Rezultāts šādām situācijām var būt letāls.

Vieta, kurā gāja bojā velotūrists, ir ļoti šaura, tur ir baltā līnija un uzreiz aiz tās ir barjera, kur nav kur sprukt ne gājējam, ne velosipēdistam. Tomēr patiesībā ikviens cilvēks, kurš mēģinātu ar velosipēdu aizbraukt no Rīgas līdz Saulkrastiem, būtu spiests braukt pa šo vietu – citu variantu vienkārši nav.

Tiltiņš uz Tallinas šosejas būtībā ir vienīgais ceļš kā tikt ārā no Rīgas ziemeļu virzienā. Nākamā vieta, kur to izdarīt, ir Gaujas tilts pie Murjāņiem. No jūras līdz šim tiltiņam atrodas slēgtais slepenais ciemats, kuram nevar izbraukt cauri, tālāk ir armijas poligons, bet pēc tam jau Murjāņu un Gaujas tilts. Šajā vietā būtībā atrodas vairāku desmitu kilometru zona, kurā šis tiltiņš ir vienīgā jutīgā stratēģiski svarīgā vieta.

Piemēram, gājēju jautājumu varētu atrisināt, izveidojot šķērsojumu, lai iedzīvotāji varētu tikt uz vilcienu un autobusu, bet tiem, kas ar velosipēdu brauc no Carnikavas uz Saulkrastiem, vajadzētu tomēr rast iespēju vispār neizmantot Tallinas šoseju. Te nu visas cerības uz slēgtā ciemata viesmīlību. Kas zina – varbūt kādreiz.

TOP komentāri

  • Līga Ramāna

    Līga Ramāna

    Skumji, ka žoga veidotājs - privātīpašnieks nesaprot, ka ir slepkava. Velosipēdista dzīvība ir uz viņa sirdsapziņas. Latvijā ir tūkstošiem vietu, kur cilvēki ļauj caur savu pagalmu izbraukt. Pēdējos pārdesmit gados gan saradušās vairākas tādas kā šī, kuru īpašnieki šķiet "biezi" un vareni. Ļoti bēdīgi, ka tādi nekauņas bojā mīļo un skaisto Latviju.
  • Voldemars
    +2 +2 0

    Voldemars

    Lielāko sodu vajadzētu tiem, kas projektē un pieņem ekspluatācijā šos ceļus
  • artis

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl