2 komentāri

Pērn Latvija svinēja savu simtgadi, tās laikā piedzīvoti visdažādākie pasākumi un tika tirgoti suvenīri ar simtgades simbolu. Bet raidījuma “Zebra” ieskatos vislabākā lieta bijusi – 100 jaunie stacionārie fotoradari. 

Tie, kas vada automašīnu jau vairākus gadus, noteikti atminas brīdi, kad uz Latvijas ceļiem parādījās pirmie fotoradari.

“Tā bija īsta naudas kāšanas mašīna, bez kāda sakara ar satiksmes drošību, bet tagad, kad ieviesti 100 stacionārie radari, sabiedrības reakcija ir pilnīgi pretēja. Pirms katra radara ir brīdinoša zīme, ka tas tur atrodas, kā arī ātruma ierobežojuma zīme. Visi redz, ka tiem ir jēga,” norāda raidījuma “Zebra” vadītājs Pauls Timrots.

Kā informē CSDD valdes loceklis Jānis Golubevs, radaru uzstādīšanas vietas ir izvērtētas, un tie netiek likti pēc principa “vairāk iekasēsim naudu”.

“Rezultātā esam panākuši, ka šajās vietās, kur uzstādīti stacionārie fotoradari, par 45% ir samazinājušies smagie ceļu satiksmes negadījumi, par 47% samazinājušies vispār ceļu satiksmes negadījumi, un šajās vietās vispār nav bojāgājušo,” bilst Golubevs.

To, ka stacionārie fotoradari ir lietderīgi, var redzēt uz šosejas Tīnūži-Koknese. Tikko šoseju atvēra, uz tās notika daudz negadījumu.

Pēdējo četru gadu laikā ar fotoradaru palīdzību noformēto protokolu kopsumma veido 20 miljonus eiro, savukārt valsts budžetā iekasēti vairāk nekā 16 miljoni eiro.

Kā norāda Golubevs, drīzumā pilotprojekta ietvaros mainīsies tas, kā fotoradari mēra braukšanas ātrumu. Proti, ātrums tiks mērīts kādā noteiktā posmā.

Tāpat CSDD valdes loceklis atklāj, ka šobrīd tiek vērtēta situācija, lai izmantotu stacionāros fotoradarus luksofora signāla kontrolei.

TOP komentāri

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl