Vai drīkst apdzīt krustojumā? “Zebra” pēta dažādus scenārijus

0 Komentāru

Pēc “Zebras” sižeta par kreisajiem pagriezieniem sociālajos tīklos aizsākās diskusija – vai drīkst apdzīt krustojumā? Par šo jautājumu bija dažādas versijas un priekšstati, tāpēc raidījums uzrunāja ceļu satiksmes ekspertus, lai ieviestu skaidrību šajā jautājumā.

CSDD Rīgas nodaļas priekšnieka vietnieks Alberts Krūmiņš atsaucas uz ceļu satiksmes noteikumu 109. punktu, kurā atrunātas tās epizodes, kad apdzīšanas manevru veikt ir aizliegts, ar nosacījumu, ka visi pārējie gadījumi ir atļauti.

Visbūtiskākā nianse šajos noteikumos ir tā, ka ir aizliegts apdzīt regulējamos krustojumos, kā arī neregulējamos krustojumos, izņemot gadījumus, ja šis manevrs tiek veikts uz galvenā ceļa attiecībā pret šķērsojamo ceļu. Ja krustojumā galvenais ceļš maina savu virzienu, tad šajā situācijā apdzīt būs aizliegts, tāpat nedrīkst veikt apdzīšanas manevru, tuvojoties krustojumam pa mazākas nozīmes ceļu. Bet, ja galvenais ceļš iet taisnā virzienā, tad drīkst apdzīt, ievērojot visus drošības nosacījumus.

Visbiežākās kļūdas šajā situācijā tiek pieļautas tad, kad autovadītājs nav pareizi prognozējis situācijā. Piemēram, tiek veikta apdzīšana, bet netiek ņemts vērā tas, ka uz ceļa var izgriezties arī kāds no mazākas nozīmes ceļa. Vēl viena no tipiskākajām kļūdām ir tā, ja cilvēks gatavojas nogriezties pa kreisi, bet nav pietiekami laicīgi ieslēdzis virziena rādītāju un tādējādi apdzenošais transporta līdzeklis atrodoties blakus otram domā, ka viss ir kārtībā.

Tāpēc šoferiem, nogriežoties uz ceļa, kur atļauts liels braukšanas ātrums (piemēram, 90 km/h) jau laikus vajadzētu ieslēgt signāla rādītāju, pozicionēt savu auto pie ceļa līnijas un pārliecināties, ka viņu neviens negatavojas apdzīt. Arī tiem vadītājiem, kas brauc aiz apdzenamā spēkrata, vajadzētu ņemt vērā manevrus, kas liecina par to, ka priekšā braucošais auto varētu nogriezties.

Ja uz galvenā ceļa ir zīme par mazākas nozīmes ceļiem, tad no apdzīšanas būtu vēlams atturēties. Īpaši tas attiecas uz gadījumiem, ja priekšā brauc smagais auto, jo aiz tā konkrētais šoferis var atrasties aizsegā tiem, kuri ir uz mazākas nozīmes ceļa. Arī tiem, kuri izgriežas no mazākas nozīmes ceļa ir jāpārliecinās ne tikai par to, vai kāds netuvojas no kreisās puses, bet arī par to, vai kāds neveic apdzīšanas manevru no labās puses.

Tāpat kā dzīvē, arī uz ceļa vadītājiem raksturi ir dažādi – viens ir straujākas dabas, bet cits kaut ko dara lēnāk. Savstarpējā empātija ļaus izvairīties no ļoti daudzām problēmām.

0 Komentāru

Aktuālie Zebras un Auto ziņu video

Kā un kāpēc bremzēt ar pārnesumiem? Skaidro "Zebra"

Kad zvēri "apstrādā" automašīnas: "Zebra" skaidro, kā rīkoties šādās situācijās

"Rīgas satiksme" ievieš ar telefonu skenējamas QR kodu biļetes

Kā novērst "korķus" Juglas ielā? "Zebra" piedāvā ļoti vienkāršu un efektīvu risinājumu

"Rīgas satiksmes" šoferu slimošanas dēļ gaidāmas izmaiņas Rīgas sabiedriskā transporta kustībā

Pirmie iespaidi: "Zebra" testē "Toyota RAV4" lādējamo hibrīdu

"Zebra" iepazīstina ar plānu satiksmes plūsmas mazināšanai cauri Rīgas centram

Nepatīkama tendence: policijas redzeslokā arvien biežāk nonāk pārgalvīgi jauni autovadītāji

Uzmanību autovadītājiem: policija vērienīgos reidos kontrolē ziemas riepu stāvokli

"Zebra" analizē vienu no interesantākajiem krustojumiem Rīgā - Lielvārdes ielā

Vai drīkst apdzīt krustojumā? "Zebra" pēta dažādus scenārijus

"Zebra": Kā tumsā braucot, rīkoties ar gaismas ierīcēm?