3 komentāri

No šā gada 1. novembra stāsies spēkā likums, kas ļaus pa Latvijas ceļiem pārvietoties arī ar automašīnām, kurām stūre atrodas labajā pusē. 

Lai pārbaudītu, kāda ir braukšana ar šādu automašīnu, raidījums “Zebra” pavasarī sēdās pie “Nissan Silvia” stūres. Kā toreiz veicās? Uzzini šeit. 

Šoreiz raidījums skaidroja, kas jāņem vērā tiem, kuri pa Latvijas ceļiem vēlēsies pārvietoties ar automašīnu, kurai stūre labajā pusē.

Jāņem vērā šāda trīs galvenās lietas!

  • jānomaina pakaļējie miglas lukturi (vienu vai divus), kā arī priekšējie (galvenie) lukturi;
  • obligāta prasība prasība uzstādīt atpakaļskata spoguļus ar atbilstošu redzamību;
  • tiek rekomendēts salonā uzstādīt videokameru kreisajā pusē un monitoru, kas jānovieto vadītāja redzamības zonā un jāiebūvē vai jānostiprina pie transportlīdzekļa paneļa.

Raidījums “Zebra” nolēma pārbaudīt, kā uzstādīta kamera darbojas reālajā vidē. Galvenais secinājums – pretim braucošās automašīnas tāpat tiek pamanītas ātrāk nekā tās kļūst labi redzamas monitorā.

“Ar kameru laikam nebūs gluži līdzēts,” min Timrots.

TOP komentāri

  • Janis
    +1 +1 0

    Janis

    Kartejais eiropas savienibas stulbums,par kadu cela drosibu tad te var iet runa atliks kadam puiselim kas nesen dabujis tiesibas izbraukt uz trasi un ilgi nebus jagaida bedas,ja jau ar apreiza puse sturi ir pargalvji kas apdzen kad sagribas tad ar so bus tik trakak.
  • Intars Biģelis
  • wadim
    0 0 0

    wadim

    Labdien. Здравствуйте.
    Есть правила кабинета министров, почему бы не следовать им и не поставить на машину соотвествующие камеру и монитор, а "бог знает что". И быть объективным, как настоящему журналисту. Правила тут : https://likumi.lv/ta/id/300376-grozijumi-ministru-kabineta-2017-gada-30-maija-noteikumos-nr-295-noteikumi-par-transportlidzeklu-valsts-tehnisko-apskati-un

    Attēla reģistrēšanas ierīcei jābūt identificējamai, ar redzamu marku un modeli, jāieslēdzas, iedarbinot transportlīdzekļa motoru, jānodrošina redzamība diennakts gaišajā un tumšajā laikā, kā arī sliktas redzamības apstākļos, un tai jāatbilst šādiem tehniskajiem parametriem:

    a) attēla frekvence ≥ 30 kadri sekundē;

    b) izšķirtspēja ≥ 2 megapikseļi;

    c) attēla sensora izmērs ≥ 1/3";

    d) ierakstītā attēla leņķis < 100°;

    e) minimālais uztvertais apgaismojums ≤ 0,05 lx;

    f) diafragmas atvērums ≥ F/1,4;

    g) maksimāli pieļaujamie gabarītizmēri, ieskaitot stiprinājumus (garums, platums, augstums): 150 x 100 x 100 mm;

    h) ekspluatācijas temperatūras diapazons no -20 °C līdz +45 °C.

    Attēla reģistrēšanas ierīcei jābūt novietotai transportlīdzekļa kreisajā pusē pēc iespējas tuvāk statnei aiz vējstikla daļas, kuru notīra stiklu tīrītāju slotiņas. Tai jābūt regulējamai un pienācīgi nostiprinātai tā, lai kustības laikā nemainītos tās stāvoklis.

    Attēla atspoguļošanas ierīcei jābūt identificējamai, ar redzamu marku un modeli, jāieslēdzas, iedarbinot transportlīdzekļa motoru, jānodrošina redzamība diennakts gaišajā un tumšajā laikā, kā arī sliktas redzamības apstākļos, un tai jāatbilst šādiem tehniskajiem parametriem:

    a) jānodrošina krāsains attēls;

    b) atkarībā no apkārtējā apgaismojuma automātiski jāpielāgo ekrāna spilgtums un kontrasts;

    c) attēla frekvence ≥ 30 kadri sekundē;

    d) izšķirtspēja ≥ 1280 x 720 pikseļi;

    e) spilgtums ≥ 400 cd/m2;

    f) kontrasts ≥ 350:1;

    g) ekrāna diagonāles izmērs no 17 līdz 30 cm;

    h) ekspluatācijas temperatūras diapazons no -20 °C līdz +45 °C.

    И заодно показать, где данное оборудование можно приобрести.
    Или если не знаете где, то обратится к разработчикам правил и спросить у них, чем они руководствовались и из чего исходили.

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl