“Tā var nogalināt šoferi!” “Zebra” skaidro, kādēļ svarīgi vienmēr piesprādzēties arī auto aizmugurē

Pievienot komentāru

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) sākusi jaunu kampaņu, atgādinot, – ja var sprādzēties priekšā, var to arī darīt aizmugurē.

Bremzējot vai ciešot sadursmē, automašīnu ietekmē spēks, kas liek tai mainīt ātrumu un virzienu. Šis spēks ietekmē tikai automašīnu, ne tajā sēdošos. Pasažieri un šoferis turpina virzīties tajā pat virzienā gandrīz ar to pašu ātrumu, protams, tas notiek tad, ja netiek lietota drošības josta, skaidro raidījums “Zebra” un norāda, ka, braucot ar ātrumu 50 kilometri stundā, sadursmes spēks ir trīs tonnas.

Kad aizmugurē sēdošais trieciena brīdī tiek grūsts uz priekšu spēkam, kas līdzinās trīs tonnām, tad priekšā sēdošā drošības josta nespēs izturēt triecienu un abi tiks izgrūsti pa priekšējo stiklu.

Raidījums uzsver, – aizmugurē sēdošais, kurš nav piesprādzējies, avārijas brīdī var netīši nogalināt šoferi pat pie ātruma 40 līdz 50 kilometri stundā.

Automašīnu industrija nepārtraukti uzlabo automašīnu drošību standartus, tači cilvēki bieži vien nezina, kā izmantot auto drošības aprīkojumu.

Aplūkojot dažādus attēlus no ceļu satiksmes negadījumiem, raidījums “Zebra” min, kādēļ cilvēki nemēdz piesprādzēties, sēžot automašīnas aizmugurē. Proti, nereti avārijā redzams, ka visbiežāk tiek bojāta automašīnas priekšpuse, ne aizmugure.

Vēl viena situācija, kurā cilvēki nemēdz piesprādzēties, ir tālāki braucieni. Vienmēr kāds vēlas aizmugurē pagulēt, taču tas ir bīstami. Drošāk nosnausties ir pasažiera krēslā automašīnas priekšpusē.