1 komentārs

Kā droši izbraukt no vārtrūmes? Tieši šādu jautājumu uzdevuši raidījuma “Zebra” skatītāji. Rīgā šādu vietu ir gana daudz, un izbraukšana no tām prasa ne tikai piesardzību, bet arī pacietību, turklāt – no visu satiksmes dalībnieku puses.

Piemēram, ārste Gunta Blezūra-Ūdre savulaik Rīgā, pie Bruņinieku ielas, iekļuva ceļu satiksmes negadījumā, proti, izbraucot no vārtrūmes un šķērsojot ietvi, pēkšņi automobilī ietriecās velosipēdists. Motorizētā transportlīdzekļa vadītāja apgalvo, ka esot labi aplūkojusi šķērsojamo ietvi – riteņbraucēja nebija.

Izkāpju ārā no mašīnas un skatos, ka man blakus ir velosipēdists un pretējā mašīnas pusē ir velosipēds uz asfalta. Un saprotu, ka velosipēdists ir braucis, ietriecies manā mašīnā, pārlēcis ar riteni pāri mašīnai un nokritis uz asfalta.

Valsts tiesu ekspertīžu biroja eksperts Oskars Irbītis norāda, ka uz trotuāra priekšrocības ir gājējiem, tāpēc ir arī ceļu satiksmes noteikumos paredzēts, ka riteņbraucējiem, pārvietojoties pa ietvi, jāievēro, lai netiktu traucēti vai apdraudēti gājēji. Ieteicamais maksimālais ātrums būtu zem 10 kilometriem stundā, lai velosipēdists spētu noreaģēt uz dažādām satiksmes situācijām.

Skaidrojot notikušo incidentu, eksperts norāda, ka būtisks faktors ir laiks no brīža, kad automašīna izbraukusi uz ietves, līdz sadursmei. Eksperts uzskata, ka konkrētajā vietā pārredzamība ir ļoti liela, tāpēc riteņbraucējam būtu bijis laikus jāpamana automašīna un attiecīgi arī jārīkojas – jāpiebremzē.

Arī pēc sadursmes izveidojušies iespiedumi automašīnā, pēc eksperta domām, liecina par avāriju, kas notikusi, velosipēdistam ietriecoties stāvošā transportlīdzeklī.

Vietās, kur izbrauktuves uz ceļiem no vārtrūmēm ir šauras un šķērso ietvi, autovadītājiem ir jāizbrauc ļoti lēni un piesardzīgi, lai gājēji un riteņbraucēji pamanītu un saprastu, ka autovadītājs vēlas izbraukt.

TOP komentāri

  • timrotam
    +4 +1 -3

    timrotam

    Timrot, vai neapnīk visur vainot velosipēdistus? (nez ko viņi tev tādu nodarījuši) Tas, ka autovadītāji aizvien vairāk pārkāpj n-tos CSN jau nav tik svarīga tēma, ko apspriest raidījumos. Svarīgākais (neatkarīgi no tā kam kur priekšroka) autovadītājam dot ceļu jebkuram mazāk aizsargātam satiksmes dalībniekam (nedomāju Krasta ielu bet jekuru iebrauktuvi uz pagalmu, DUS, parkingu, mazākas nozīmes ielu utml.)

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl