Raidījums “Zebra” par potenciālajām sekām, ieviešot velojoslu Čaka ielā

Pievienot komentāru

Rīgā, Čaka ielā, sākta pagaidu veloinfrastruktūras izveide, pret ko iebilst ne viens vien iedzīvotājs. Raidījums “Zebra” apskata potenciālās sekas, ja velojosla Čaka ielā tiktu atstāta uz palikšanu.

“Vai dieniņ, vai dieniņ, varbūt jūs arī dzirdējāt, kas tā par jezgu sacēlās? Tagad remontē Čaka ielā, segumu maina. Un jaunā Rīgas domes vadība izlēma, kas būs, būs, jātaisa te gar malu arī veloceliņš. Ideja vispār ir interesanta – kaut ko izveidot, bet mazliet arī bail, vai tiešām ar krāsas spaini un pindzeli var salāpīt pasauli,” sižetu sāk raidījuma vadītājs Pauls Timrots.

Sižetā  “Zebra” aplūko, kas īsti turpmāk ir iecerēts Čaka ielā, cik tas ir nopietni un vairākus iespējamos scenārijus, ar ko velojoslas izveide šajā ielā varētu beigties. Skaties!

Jau vēstīts, ka pēc vairāku stundu ilgām diskusijām Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas atbalstīja pagaidu eksperimentālu velojoslu izveidi Čaka un Marijas ielā. Ierīkojot tās, autotransportam iecerēts atvēlēt pa vienai joslai katrā virzienā. Tas gan aptur vieglo automašīnu raitu kustību, kam nākas sastāties garākā rindā, ar ko sociālajos tīklos dalījies ne viens vien neapmierināts autobraucējs.

Pagaidu velojosla vēl ir tikai eksperiments – vēlāk vērtēs to ierīkošanas efektivitāti. Kritiķi akcentē, ka velojoslas palielinās sastrēgumus un sabiedriskā transporta plūsma kļūs lēnāka. Šo iemeslu dēļ sabiedrības iniciatīvu portālā “Manabalss” sākta parakstu vākšana pret Aleksandra Čaka ielas sašaurināšanu velojoslu ierīkošanai tajā.