Par gājējiem nav padomāts: “Zebra” vērtē Zemitāna tilta projektu

3 komentāri

Braucot ar velosipēdu pa Rīgu vasarā, lielākā problēma ir tā, ka nevar tikt pāri tiltiem. Tagad beidzot ir izveidota velojosla pāri Zemitāna tiltam, kas gan atklāj dažas ļoti uzskatāmas problēmas, no kā satiksmes dalībniekiem vajadzētu uzmanīties. Tāpat nākas secināt, ka gājēju intereses šoreiz nav ņemtas vērā.

Šā brīža projekts ar velojoslu apliecina, ka par gājējiem netiek domāts. Ja gājējs nāk pa Ieriķu ielu un ierauga, ka uz Zemitāna tilta ir trotuārs, tad kaut kā mēģina uz turieni tikt, par ko liecina izbradātās taciņas. Saprotamas norādes, kā tikt uz tilta šajā vietā, nav.

Nepatīkams pārsteigums atklājas, nonākot līdz tiltam, jo tur esošā gājēju ietve ir norobežota ar barjeru, kuras pārkāpšana acīmredzami domāta tikai mundriem un žirgtiem cilvēkiem. Vecāka gadagājuma cilvēkiem vai, piemēram, bērniem tas varētu radīt zināmus sarežģījumus.

Jaunā velojosla no Zemitāna tilta būtībā ir radījusi jaunus braukšanas paradumus gan šoferiem, gan velobraucējiem, kuriem gar malu ir atvēlēta josla, tāpēc autovadītājiem un arī pašiem riteņbraucējiem šajā vietā vajadzētu būt uzmanīgiem.

Veloceliņa līnijas ir glīti sazīmētas, bet šķērsojuma vietā zilā krāsa jau nāk nost. Kopumā šī situācija atgādina notiekošo uz Vanšu tilta Ķīpsalas pusē, kur, nobraucot no kalnā esošā veloceliņa, velosipēdisti nereti uzņem ievērojamu ātrumu, var rasties bīstamas situācijas ar autovadītājiem, kuri brauc pa šķērsojamo ceļu.

Raugoties no autovadītāja perspektīvas, tad, izbraucot no mazākas ieliņas gar Zemitāna tilta un tuvojoties Pērnavas ielai, auto spogulī ir redzama dubļaina barjera no oderes puses, bet ieraudzīt velosipēdu aiz barjeras ir visai problemātiski. Tur pat blakus var iebraukt arī benzīntankā, un tas ir vēl viena potenciāla konfliktu punktu vieta. Iespējams, ka risinājums būtu likvidēt šo iebrauktuvi, jo tā samazinātos caurbraucēju skaits, un velojoslai varētu ļaut turpināties pirmajā joslā pa Čaka ielu.

Zemitāna tilta velojoslas projekts beidzas Ērgļu ielā, kur abās pusēs izveidota velojosla un autovadītājiem vairs nav iespējams apstāties pie bērnudārza, lai izlaistu bērnus.

Savukārt pati bīstamākā vieta Zemitāna tilta veloprojektā ir tur, kur jānogriežas no tilta uz Brasas ielu. Šajā vietā griežas arī daudz kravas automašīnu, kurām, kā zināms, ir savi “aklie punkti”. Šoferis ne pa logu, ne spogulī neredz, kas viņam notiek aiz muguras. Tieši šādā leņķī griežoties, velosipēdisti var nonākt smagā auto “aklajā punktā”. Ja kāds no šiem satiksmes dalībniekiem brauks ar pilnu pārliecību, ka viņam ir priekšroka, var rasties ļoti bīstama situācija. Arī izgriežoties no Brasas ielas, kravas mašīna ir tādā leņķī, ka neredz velosipēdu. Šajā vietā, īpaši vasarā, kad velo satiksme ir aktīvāka, būs jābrauc īpaši uzmanīgi.

Šis risinājums izmaksājis vairāk nekā 100 000 eiro, un, kamēr veloceliņš iet taisni pāri tiltam, viss ir ideāli. Problēmas sākās, līdz ko veloceliņš nonāk līdz krustojumam, jo tur acīmredzot viss nav izplānots līdz galam.