117 komentāri

Strauji kāpušas Obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļu apdrošināšanas (OCTA) cenas, – par to pārsteigti gan autovadītāji, gan raidījuma “Zebra” vadītājs Pauls Timrots, kura automašīnai ievērojami kāpusi OCTA cena.

Timrots stāsta, ka pirms gada samērā mazai un vecai automašīnai par OCTA samaksājis 12,93 eiro, taču tagad tā paša apdrošinātāja aprēķinātā summa sasniegusi 114,78 eiro. Meklējot lētāku risinājumu, izdevies atrast apdrošinātāju, kas piedāvājis OCTA par 32,62 eiro.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti
Pauls Timrots
Raidījuma “Zebra” vadītājs

Pagājušajā gadā pirku polisi visnotaļ mazam un vecam automobilim ar 650 kubikcentimetru motoru, 23 zirgspēkiem un 650 kilogramu svaru. Ar kaut ko tik knapu nevienam skādi nevar nodarīt, tāpēc polise maksāja nieka 12,93 eiro. Ļoti jēdzīga cena. Pagāja gads – jāpērk jauna polise. Iegāju internetā un samulsu, – man par apdrošināšanu šim pašam auto prasīja 114, 78 eiro. Kā var pieaugt OCTA cena gandrīz desmit reizes? Tā kā pirkums notika internetā, man nebija iespēja cilvēcīgi pajautāt – kāpēc tā? Man nebija daudz laika, tādēļ sameklēju citu kompāniju, kura ir ar mieru notirgot šo pašu par 32,62 eiro – tas tik un tā ir trīs reizes dārgāk nekā pērn.

Ar saviem novērojumiem Timrots padalījies arī ar sociālo tīklu lietotājiem un uzzinājis, ka pēdējā laikā ļoti daudz autovadītāju sastapušies ar līdzīgām OCTA cenām.

Lai noskaidrotu, kādēļ tāds cenu kāpums, raidījums “Zebra” uzrunāja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroju (LTAB).

Juris Stengrevics
LTAB valdes loceklis

Tas bija sen redzams, ka tai cenai ir jāaug. Godīgi sakot, bija grūti saprast, cik ilgi apdrošinātāji ir spējīgi zaudējumus visu laiku akumulēt. Droši vien bija pienācis brīdis, kad viņiem tas bija par smagu. Visticamāk, kāds no lielajiem apdrošinātājiem izdomāja celt un pārējie arī darīja to pašu, – redzot, ka citi ceļ.

“Zebra” secina, ka OCTA cenas kāpušas, jo tā jau gadiem apdrošinātājiem nenes peļņu.

Pauls Timrots
Raidījuma “Zebra” vadītājs

Apdrošinātājiem grūta dzīve, un OCTA jau gadiem nekādu peļņu nenes. Laikam, mums tagad viņu būtu jābūt žēl. Nabaga apdrošinātāji maksā no sava maka par mūsu sasistajām mašīnām. Man gan šķiet, ka tas ir sasodīti bezkaunīgi, un tas darbojas tāpēc, ka mēs nekurnam un esam ar mieru maksāt. Apdrošinātāji nopelna gana daudz ar citiem apdrošināšanas veidiem, lai OCTA cena būtu gana zema.

Daudzi autovadītāji nav mierā ar esošo situāciju un uzskata, ka Konkurences padomei būtu jāpievērš uzmanība cenu kāpumam.

Ilze Tarvāne
Konkurences padomes Analītiskā departamenta direktore

Mēs savas kompetences ietvaros esam sākuši pievērsties tam jautājumam dziļāk. Skatīsimies, vai patiešām visām apdrošināšanas sabiedrībām bija pamatojums celt šīs cenas. Pēc saviem novērojumiem redzam, ka kopumā tas kāpums ir visiem, un tas ir noticis diezgan vienlaicīgi. Tad mēs arī savas kompetences ietvaros vērtēsim, vai tur nav bijušas kādas aizliegtas darbības tieši no konkurences likuma. Man nāksies apbēdināt, jo šis process nav ātrs. Tas atkarīgs no tā, cik operatīvi mēs varēsim iegūt informāciju no pašām apdrošināšanas sabiedrībām. Priekšā ir arī analīzes process. Es negribu solīt kādu konkrētu termiņu, – tas nebūs viens vai divi mēneši – drīzāk vairāki.

 

 

 

TOP komentāri

  • Peteris Grava
  • Kārlis Kantsons
    +78 +71 -7

    Kārlis Kantsons

    Un apdrošināšanas kompānijas kaut kā mistiski VISAS UZREIZ uzrāva cenas gaisā, turklāt ar sacensību kurš ātrāk un vairāk pacels....
  • Inna Skudra

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl