Nost ar bailēm! “Zebra” izmēģina bērnu sēdeklīti uz motocikla

Pievienot komentāru

Katru gadu motociklistu kļūst aizvien vairāk, un daudzi no viņiem ir vecāki, kas braucienos ar motociklu labprāt dotos ar savām atvasēm. Bet te fundamentāls jautājums ir par bērnu drošību – vai ir īpaši pielāgoti motociklu krēsli bērniem. Izrādās, – ir!

Jau agrāk raidījuma ”Zebra” skatītāji ir jautājuši, kādas ir iespējas pārvadāt bērnu ar motociklu. Tā, pienākot vasarai, motocikla vadītājs Andris šo jautājumu sev ir atrisinājis, sameklēji moto bērnu krēsliņu un ir gatavs to iedot notestēt ”Zebrai”.

Kā atklāj Andris, pienākot vasarai, viņam bijusi vēlme pārvietoties ar motociklu kopā ar bērnu. Sācis interesēties, kā šis jautājums tiek risināts citās valstīs.

Foto: ekrānuzņēmums

”Ne es vienīgais ar šādu vajadzību. Rietumos ir daudz un dažādu risinājumu, tā lēnā garā nonācu līdz tādam risinājumam, ko drīkst izmantot arī šeit [Latvijā – red.],” atklāj Andris. Moto sēdeklīti Andris iegādājās Vācijā, kur tas arī ir sertificēts un legāls arī Latvijā.

Bērnu krēsliņa piestiprināšana

Foto: ekrānuzņēmums

Pirmais secinājums – piestiprināt krēsliņu pie motocikla prasa diezgan ilgu laiku. ”Pēc piestiprināšanas šādi tādi virvju gali, krēsliņu nostiprinot, paliks pāri,” secina Pauls Timrots, ”ja zināt sava bērna garumu un motocikla gabarītus, varat liekos galus nogriezt tā, kā jums vajag.”

”Otra lieta, kas ir skaidra, – pielikāt beņķīti, diez vai, ja jūs vedat bērnu, pēc pusstundas vedīsit sievu. Visdrīzāk, ka ne,” vērtē Pauls Timrots, ”ja pielikāt, tas būs lēmums uz ilgāku laiku. Tā kā tā ir problēma – vai nu vest lielos, vai mazos.”

Ko saka ceļu satiksmes noteikumi?

Ceļu satiksmes noteikumi
Pasažieru pārvadāšana

189.3. bērnus, kuru augums nepārsniedz 150 cm, priekšējā sēdeklī automobilī, kura sēdvietas nav aprīkotas ar drošības jostām, kā arī ar divriteņu mopēdu, motociklu, triciklu, kvadriciklu vai sniega motociklu, izņemot gadījumu, ja bērns var noturēt līdzsvaru un aizsniegt kāju atbalstus vai sēž uz viņa vecumam un svaram atbilstoša sēdeklīša.

Pats moto sēdeklīša tests

Foto: ekrānuzņēmums

”Pirmie metri ir veikti, nav nekāda vaina,” tā, uzsākot moto sēdeklīša testu ar visu bērnu, secina Pauls Timrots, ”bērnu var just aizmugurē – tās kājas turpat ir, un skaidrs, ka viņš nav piecēlies kājās vai kaut kur aizmucis. Bērns arī aizmugurē ir pasargāts no mušām un akmentiņiem, kas varētu ceļā gadīties.”

Kā testa laikā atzīst Pauls Timrots, braucot ar bērnu aizmugurē, atbildības sajūta gan esot krietni lielāka nekā braucot vienatnē.
Par pozitīvo. ”Parasti braucot ar pieaugušiem pasažieriem, ir problēma, ka viņi ne no šā, ne no tā sāk mainīt līdzsvaru, tā traucējot vadīt motociklu. Ar bērnu šī problēma atkrīt – tā svars ir pārāk niecīgs. Priecē arī tas, ka krēsliņš ļaujas arī ļoti labi nostiprināties uz motocikla – tam nav nekādu brīvkustību. Ja nemanītu ”štropes”, varētu padomāt, ka bērnu moto krēsliņš uzstādīts jau rūpnīcā,” atklāj Pauls Timrots.

Rezumējums

Foto: ekrānuzņēmums

  • Braukt ar šādu bērnu krēsliņu var.
  • Bērnam aizmugurē ir aizvējš, kas pasargā gan no nejaušām ceļa šķembām vai īslaicīga lietus.
  • Sākotnējās bažas par to, vai var kontrolēt, ka mazais pasažieris vēl arvien ir uz motocikla ātri vien kliedējas, jo ir patstāvīgs kontakts. Ar kājām motocikla vadītājs jūt, ka kāds aizmugurē sēž, turklāt atpakaļskata spoguļos iespējams redzēt mazā pasažiera ķiveri.
  • Svarīgi ar bērnu sarunāt kaut kādas zīmes, signālus, ja viņam kaut kas nepatīk. Piemēram, ar roku divreiz uzsit pa muguru, ja grib, lai apstājās.
  • Moto krēsliņš ir labs veids, lai bērnu aizvestu uz skolu, bērnudārzu.