Mīti un patiesība: “Zebra” un elektroauto īpašnieks apspriež šo transporta veidu

2 komentāri

Tematu par elektroautomobiļiem “Zebra” aizsāka jau iepriekšējā raidījumā, demonstrējot, kāda ir braukšana un uzlāde 2012. gada “Fiat” modelim. Pēc sižeta demonstrēšanas saņemti vairāki komentāri un piebildes, tāpēc šoreiz raidījumā uz sarunu aicināts Kārlis Mendziņš no “Uzladets.lv”, kurš par elektroautomobiļiem rūpējas ikdienā.

Komentējot iepriekšējo sižetu par elektroauto, Kārlis norāda, ka elektroauto izmantošana ikdienā atspoguļota kā diezgan piņķerīgs process, īpaši ar uzlādi šķietami netipiskās vietās, lai gan viņa pieredzē šādas situācijas neesot bijušas.

Vairāk par tematu – ”Zebra” testē: cik ērts ikdienas vajadzībām ir elektroauto?

Viņš savu “Citroen” iegādājies par 7000 eiro, kas izmaksāja par 1000 eiro vairāk nekā “Zebras” sižetā testētais auto. Šim spēkratam labā īpašība ir tā, ka uzlāde aizņem mazāk laika, un, runājot par tālākiem galamērķiem, viņš norāda, ka vienā dienā ir veicis braucienu uz Daugavpili un atpakaļ.

Papildus vienā virzienā nāca klāt 40 minūtes, taču, ņemot vērā, ka brauciens notika kopā ar bērniem, kuriem garākos izbraucienos ir svarīgi apstāties un mazliet pastaigāties, šāda piestāšana uz brīdi, visticamāk, notiktu tā vai tā. Arī braucot bez bērniem, visticamāk, notiks kāda apstāšanās.

Kā stāsta Kārlis, elektroauto kļūst arvien pieejamāki iedzīvotāju ikdienas vajadzībām – piemēram, “Nissan Leaf” izmaksājot ap 30 000 eiro un šajā pašā cenu amplitūdā ir arī “Renault Zoe”. Arī “Volkswagen e-up!” pirms dažiem gadiem maksājis ap 26 000 eiro, bet šobrīd cena nokritusies līdz 20 000 eiro. Tāpat tirgu ienāk arī “Dacia” markas auto, kas ir tā saucamais “tautas gals”.

Tieši mazāki un lētāki elektroauto varētu pavērt vārtus tam, ka arvien vairāk iedzīvotāju nosliektos par labu šāda transportlīdzekļa iegādei.