Komentāri

Lai arī arī dzelzceļa tīkls Latvijā ir attīstīts, cilvēki pārsvarā izmanto privāto transportu vai bezsliežu sabiedrisko transportu. Kā skaidro raidījums “Zebra” – tie, kam ar vilcienu nesanāk braukšana, iespējams, gadiem to pat neredz. Bet ir cilvēki, kas dzīvo sliežu tuvumā un ikdienā pārvietojas ar vilcienu. Laikam tieši šiem ļaudīm VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) uzsācis kampaņu “Dzirdi, redzi, dzīvo!”.

LDz galvenais tehniskais inspektors Dainis Zvaners stāsta: “Šoruden vēlamies atgādināt cilvēkiem tos mērogus, kādi ir vilcienam un kādi cilvēkam un automašīnām. Tās ir nesalīdzināmas lietas. Ja vilciens sver 6000 tonnas, kas esam mēs, ja trāpāmies ceļā. Gribas teikt, – šo cīņu nemaz nevajag uzsākt. Tas nav prātam aptverams. Iznākums ir zināms iepriekš.”

Tāpat LDz pārstāvis min: “Izsvītrojot no notikušajiem negadījumiem alkoholu un pašnāvību gadījumus, mums burtiski paliek uz vienas rokas pirkstiem to incidentu gadījumu skaits. Trīs no tiem bija nepareizi novērtēta situācija. Viens gadījums bija, kad dzelzceļu šķērsoja ar “austiņām” ausīs, citā gadījumā cilvēks kāpa ārā no vilciena, kad durvis jau vērās ciet. Muļķīgas situācijas, no kurām varētu izvairīties.”

Savukārt runājot par personām alkohola reibumā, Zvaners atklāj, ka cilvēki reibumā mēdz aizmigt uz sliedēm vai cenšas rāpus šķērsot dzelzceļa sliedes. Šogad Cēsīs pat bijis gadījums, kad cilvēks alkohola reibumā aizmidzis starp sliedēm, šajā gadījumā persona negāja bojā.

Lai uzlabotu drošību LDz plāno ik gadu vienu vai divas dzelzceļa pārbrauktuves aprīkot ar signalizācijām. Tāpat šogad plānots divas pārbrauktuves aprīkot ar barjerām – vienu Ķegumā, bet otru Jumpravā. Savukārt Ogrē un Rēzeknē ieplānots veidot gājēju pārvadu – šis projekts gan būšot laikietilpīgāks.

Raidījuma “Zebra” vadītājs Pauls Timrots secina: “Lietas notiek lēnām, bet ejam drošības virzienā. Bojāgājušo uz dzelzceļa ir mazāk nekā ceļu satiksmē, bet tomēr – ir. Kaut ko lietas labā varam darīt paši – sargāt sevi, uzmanīt citus un radīt labu piemēru bērniem. Pārrunāt ar viņiem drošības lietas dzelzceļa tuvumā.

Lasi vēl