Kreisais pagrieziens no Zemitāna tilta uz Pērnavas ielu: “Zebra” skaidro, kā uzlabot ceļu satiksmi šajā vietā

Pievienot komentāru

Šobrīd Čaka ielas eksperiments savā ziņā atgādina kulināru eksperimentu – kāds piebēris par daudz sāli un mēģina to visu izlīdzināt ar cukuru. Viens no šādām pārmaiņām ir izveidotais kreisais pagrieziens no Zemitāna tilta uz Pērnavas ielu.

Šis eksperiments norisinās jau kādu laiku un skaidrs ir viens – visiem vietas nepietiek. Ir izdomāts, ka auto plūsmu vajadzētu dabūt prom no Čaka ielas, izveidojot kreiso pagriezienu, nobraucot no Zemitāna tilta.

Agrāk šis krustojums bija bīstamākais punkts visā Rīgā, jo bija atļauti kreisie pagriezieni visos virzienos. Tagad krustojums ir sakārtots, luksofori kļuvuši modernāki, un teorētiski ir iespējams luksoforus uzstādīt tā, lai varētu veikt kreiso pagriezienu. Tomēr tas ir ļoti dārgi, nekur nav teikts, ka tā būs labāk un satiksmes dalībniekiem nāksies rēķināties ar lielu gaidīšanas laiku – būtu nepieciešamas kādas sešas dažādas fāzes, lai varētu izveidot drošu kreiso pagriezienu uz Pērnavas ielu.

Jau tagad tie, kas grib aizbraukt no Zemitāna tilta pa kreisi uz Pērnavas ielu, vispirms aizbrauc uz Barona ielu, apgriežas un tad brauc taisni pāri Čaka ielai.

Šis eksperiments ir ļoti labs brīdis, lai atslogotu satiksmi Pērnavas un Barona ielas krustojumā, kur visi griežas apkārt. Ja kādam vajag no Zemitāna tilta nogriezties pa kreisi, tad var pabraukt uz priekšu pa Čaka ielu un, ja tur būtu izveidota īpaša apgriešanās vieta, veikt savu manevru tur. Šādu apgriešanās vietu būtu realizēt visai vienkārši, jo, pārbraucot pāri Zemitāna tiltam, Čaka ielā ir trīs joslas katrā virzienā.