Kas jādara, lai iegūtu atpūtas kuģa vadītāja apliecību – cik daudz pūļu tas prasa, un kur drīkst doties? Skaidro “Zebra”!

0 Komentāru
Kas jādara, lai iegūtu atpūtas kuģa vadītāja apliecību – cik daudz pūļu tas prasa, un kur drīkst doties? Skaidro “Zebra”!

Raidījums “Zebra” skaidro, kas jādara, lai iegūtu atpūtas kuģa vadītāja apliecību un kur ar tādu var aizkuģot.

Raidījuma vadītājs Pauls Timrots sižetu sāk ar retorisku jautājumu: “Kas gan varētu būt jaukāks par kuģošanu valstī, kurā ir 500 kilometru jūras robeža un tik daudz iekšējo ūdeņu?” paturpinot, ka raidījumā skaidros, ar kādu laivu, kādu motoru un kādiem transportlīdzekļiem vispār kāds Latvijas iekšējos ūdeņos drīkst braukt un kādas tam ir nepieciešamas tiesības.

Izrādās, ka ir divu veidu atpūtas kuģa vadīšanas apliecības. Lai iegūtu vadītāja apliecību motorizēto atpūtas kuģu, kuru garums nepārsniedz 12 metrus, vadīšanai Latvijas iekšējos ūdeņos, jākārto teorētiskais eksāmens Ceļu satiksmes drošības direkcijā, kas ir samērā vienkārši.

Eksāmens notiek datorizēti, tajā ir 20 jautājumi, atbilžu sniegšanai atvēlētais laiks ir 20 minūtes. Eksāmens ir nokārtots, ja netiek pieļautas vairāk kā divas kļūdas. Vadītāja apliecību izsniedz tajā pašā dienā, kad CSDD nokārtots eksāmens.

Otra veida tiesības ir starptautiskā atpūtas kuģa vadīšanas apliecība, kad dod iespējas vadīt vai nu motorizētos atpūtas kuģus, vai atpūtas kuģus ar burām garumā līdz 24 metriem. Šādas apliecības iegūšanai jāiziet kursi, jāmācās un jākārto gan teorētiskais, gan praktiskais eksāmens. Šāda tipa apliecība iedalās pēc tās izmantošanas areāla – iekšējie ūdeņi, piekraste, jūra vai visa pasaule.

Raidījuma vadītājs aicina būt prātīgiem ar došanos ūdeņos. Tāpat būt atbildīgiem gan par sevi, gan par pasažieriem.

Tālākos ūdeņos nepieciešama noteikta skaita jūras jūdžu mērošanas prakse. Lielie kuģi esot ekskluzīvs un dārgs “pasākums”. Plašāk skaties sižetā!

0 Komentāru