7 komentāri

Uz Liepājas šosejas pie Saldus un pagrieziena uz Vāni nesen atklāts pārbūvēts krustojums. Kopš atklāšanas šajā vietā jau notikušas pāris nopietnas avārijas, un krustojums izraisījis neapmierinātību autovadītājos. Kur bija problēma, un kāpēc krustojums vispār tika pārbūvēts?

Izrādās, problēma bijusi tā, ka, braucot pa Liepājas šoseju, šajā vietā bija speciāla josla kreisajam pagriezienam un tā atradās ceļa vidū. Nereti izveidojās situācijas, ka vidū iebrauca divas mašīnas katra no savas puses un radās strīdīga situācija: abām vajag pa kreisi un kurš kuru laidīs – ar labajiem sāniem vai kreisajiem? Savukārt nogriezties pa kreisi no Vānes ceļa nav problēmu – var samainīties ar labajiem sāniem.

Tagad, kad ceļš ir rekonstruēts, vecā problēma ir palikusi – tu brauc pa kreisā pagrieziena joslu, satiec vēl vienu tādu pašu, un ej nu tagad saproti, kuram priekšroka.

Domājams, ka uz jautājumu, kuram šādā situācijā ir priekšroka, nespēj atbildēt arī paši projektētāji. Tam par pierādījumu ir līnijas, kas uzzīmētas, lai uzgrieztos uz galvenā ceļa pa kreisi. Bet kā nogriezties no galvenā ceļa – nevienam nav pieticis ne dūšas, ne iztēles uzzīmēt. Mainījies nav nekas – tāpat stāvam un brīnāmies.

Arī ar ceļa norādošajām zīmēm, izskatās, ka kaut kas nav kārtībā – cilvēki, kuri brauc šajā krustojumā, sūdzas, ka, piebraucot pie “Stop” līnijas un mēģinot paskatīties pa labi un pa kreisi, šīs zīmes pamatīgi aizsedz skatu.

Bet kas tad īsti ir mainījies? Izrādās, ka tā ir bremzēšanas josla, bet tieši tikpat plata uz priekšu bija ieskriešanās josla, kuras nav ne Rīgas, ne Liepājas virzienā. Varam tikai minēt, kāpēc veikta šāda pārbūve. Ja taupības nolūkos, tad varbūt nemaz nevajadzēja remontēt?

TOP komentāri

  • mjaaa
    +4 +4 0

    mjaaa

    Vajadzēja aizbraukt apskatītiess arī uz otru galu - tur, kur nogriežamies uz Saldu no Liepājas. Krustojums padomju laikā bija uzbūvēts perfekti - ērti, pārskatāmi, neviens nevienam netraucēja. Tagad? Tagad ir ceļu projektēšanas analfabētisma paraugs!!! Vai atkal taupības nolūkos sačakarēja labu krustojumu? Akmeņi, ko pieminēja Timrots, jau tagad mētājas uz brauktuves, bedres jau ir! Var tikai apbrīnot satiksmes autobusu šoferu meistarību, kuri ir spiesti pa to "šedevru" ik dienas nogriezties uz Saldu! Fūres ar piekabēm vispār neapskaužu! Un kas būs ziemā, kad apledos?
    Vispār jau katram projektam ir arī pasūtītājs... Kas pieņem un paraksta šitos diletantu brāķus? Tādi paši diletanti vai vienaldzīgie?
  • sups
    +4 +4 0

    sups

    izskatas briesmigi, jo, ja divi pretimbraucosie vienlaikus grib nogriezties pa kreisi, tad ir gandriz neiespejami redzet vai otram no muguras strauja tempa netuvojas kads taisni-braucejs. visticamak, sis viss beigsies ar atruma ierobezojumu 50kmh no abam pusem.
  • Rallists
    0 0 0

    Rallists

    Tieši tā nav nekāda ātrgaitas šoseja un satiksmes intensitāte ne tik nav ļoti liela, lai vēl bāztu tur apli.

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl