“Fūre” kā trolejbuss? “Zebra” dodas uz Zviedriju, lai aplūkotu šo neierasto, taču visai sen zināmo risinājumu

0 Komentāru
“Fūre” kā trolejbuss? “Zebra” dodas uz Zviedriju, lai aplūkotu šo neierasto, taču visai sen zināmo risinājumu
Foto: Ekrānuzņēmums

Zviedrijas projektētāji nākuši klajā ar neierastu inženierisku risinājumu, ar kura palīdzību smagā automašīna būtībā kļūst par “trolejbusu” un vietām brauc pa ceļu ar vadiem.

Trolejbusi mūsu pusē nav nekāds jaunums, un jau PSRS laikos ir bijuši mēģinājumi šo tehnoloģiju adaptēt arī smagajām mašīnām, tomēr izrādās, ka tieši šīs idejas saprotamība un vienkāršība ir tās veiksmes pamatā.

Šādi ceļi ar vadiem ir noderīgi, piemēram, tādās vietās, kur ceļš no ostas ved uz ražotnēm kalnos un tur jānogādā kravas. Saprotams, ka osta pie jūras ir zemākais punkts ceļā un tālāk kontinentā ceļš ved kalnā. Un, šķiet, katrs var atcerēties vai vismaz iztēloties, kādi melni dūmi nāk no “fūres” izpūtēja, kad tā “rāpjas” kalnā.

Šādi kravas auto tāpat kā trolejbusi ir aprīkoti ar pantogrāfu un hibrīddzinēju, jāspēj braukt ar elektromotoru un ir nepieciešamas baterijas, kuras var uzlādēt. Visai neierasts ir klusums, ar kādu šādas “fūres” pārvietojas.

No vienas puses, šī ir nākotnes tehnoloģija, kuru, iespējams, adaptēs arī pie mums, bet, no otras – trolejbusi Rīgā kursē jau no pagājušā gadsimta vidus un vadi virs ceļa vairs nav nekas neierasts. Šobrīd jautājumi ir par to, vai pārējā pasaule “pavilksies” uz šo modi, visi būs ar mieru sarakt stabus ceļmalās un vai visas kravas mašīnas būs gatavas “aprīkoties” ar pantogrāfiem un elektromotoriem.

0 Komentāru