9 komentāri

Automobiļu tehniskā apskate – tā ir viena no trim visplašāk skartajām tēmām tiklīdz tiek uzsākta saruna par motorizēto transportlīdzekļu sfēru. Pēc Konkurences padomes paustā, ka ir “jāatver tehniskās apskates tirgus”, šis temats kļuvis vēl apspriestāks.

Lai arī daļa tehniskajā apskatē nonāk tikai reizi gadā, tas tik un tā ir tāds dzīves brīdis, kas spilgti paliek atmiņā un par kuru mums ir savs viedoklis.

Padomju laikos gan automašīnas bija briesmīgas, gan arī apskate notika absolūti primitīvā veidā – milicis zem klajas debess staigāja apkārt transportlīdzeklim un par kaut ko piesējās. Nekādu pacēlāju, nekādas diagnostikas un datori…, bet vismaz bija kaut kāda kārtība.

Aivars Aksenoks
CSDD valdes loceklis

Transportlīdzekļu skaits no tā laika ir pieaudzis vairāk nekā divas reizes, savukārt ceļu satiksmes negadījumu skaits ir samazinājies septiņas reizes. Šajā laikā CSDD ir izveidojusi ļoti pārdomātu tehniskās apskates sistēmu valstī, kas nodrošina gan objektīvu transportlīdzekļu pārbaudi, gan ir saprotama un ērta klientam, gan arī ir veikusi patiešām ļoti lielu darbu, lai izskaustu korupciju šajā sensitīvajā jomā.

Nesen Konkurences padome nāca klajā ar ideju, ka tieši konkruence ir tas, kas pietrūkst tehniskajai apskatei, jo esot izpētīts, ka citās valstīs esot savādāk. Tas, ka citur ir savādāk, nebūt nenozīmē, ka tur ir labāk.

Jānis Liepiņš
CSDD Transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcijas priekšnieks

Visās valstīs tehniskās apskates sistēmas ir veidotas pilnīgi neatkarīgas, lai nav saistītas nekādā veidā ar sevisiem vai jebkāda cita remontuzņēmuma pakalpojuma sniedzējiem. Servisu iesaista daļēja ir Anglijā un Nīderlandē. Latvija savā sistēmā apkopojusi labāko no Eiropas pieredzes un tajā pašā laikā vēl papildus izveidojusi kaut ko unikālu, par ko citas valstis mūs apbrīno.

Savukārt Aksenoks uzsver, ka vairāku gadu laikā ir iemantota klientu atzinība, par tehniskās apkopes sniegtajiem pakalpojumiem apmierināti esot pat vairāk nekā 90% klientu.

Aivars Aksenoks
CSDD valdes loceklis

Mēs ļoti gribētu šo tehniskās apskates sistēmu valstī attīstīt arī turpmāk. Gribētos, lai pakalpojums klientiem kļūtu vēl pieejamāks, lai būtu izdevīgāks darba laiks tehniskās apskates stacijās. Un, iespējams, tajās vietās, kur pieprasījums pēc šī pakalpojuma ir lielāks, būtu nepieciešamas arī jaunas tehnisko apskašu stacijas.

Aksenoks uzskata, ka, “atverot tirgu”, radīsies ļoti liels interešu konflikts, jo katrā autoservisā, kurā tiktu veikta tehniskā apskate, būtu tendence atrast pēc iespējas vairāk trūkumu, kurus jau vēlāk par maksu novērstu tajā pašā servisā.

TOP komentāri

  • Sanita Liepa
    +20 +17 -3

    Sanita Liepa

    LV arī 7x samazinājušies cilvēki,no kurienes lai tās avārijas rodas?Un nodokļi arī 7x palielinājušies.Un šefiem kabatas 7x biezākas,bet ceļi 7x sliktāki.Ir nu gan ko apsksust😂
  • Oleksha Elina
  • Artis Blāķis
    +14 +12 -2

    Artis Blāķis

    Gribētu zināt kas ir SIA ,,CSDD,, īpašnieki - šī monopoluzņēmuma patiesā labuma guvēji. Visticamāk atklāsies ka tas ir kāds ,,ofšors,, kura īpašnieki nemaz nav noskaidrojami.

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl