5 komentāri

Daudzviet Rīgā autovadītāji izmanto rāvējslēdzēja principu, tomēr vietā, kur pirms kāda laika tika iemūžināts divu šoferu konflikts ar roku palaišanu, acīmredzot darbojas citi likumi. “Zebra” devās uz šo A7 šosejas posmu virzienā no Dienvidu tilta uz Baložiem un Ķekavu, lai noskaidrotu, kāpēc tā.

A7 šoseja, kas virzās no Rīgas divās joslās, otrajā joslā pēkšņi pārtop par vietu, kur apgriezties. Šāda neloģiska vieta, pavisam iespējams, ir vienīgā visā Latvijā. Saprotams, ka vadītājam, kurš brauc pa šo joslu un tā beidzas, ir jāpārkārtojas.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Tie šoferi, kas šo ceļu mēro bieži, jau zina, ka jābrauc pa pirmo joslu, un tos, kuri pārvietojas pa otro, uzskata par tiem “sliktajiem”, kuri nekaunīgi mēģina apdzīt. Un šajā brīdī rodas konfliktsituācijas, kaut arī bez tām varētu iztikt, ievērojot  rāvējslēdzēja principu.

Līdzīga vieta ir nobrauktuve turpat netālu no Dienvidu tilta – arī tur divas joslas saiet vienā, taču tas ir tieši pirms apļveida krustojuma un vieta, kur mainīt joslu ir saprotama. Tomēr arī tur daudzi šoferi uzskata, ka visiem ir jāstāv vienā joslā un otra nez kāpēc jāatstāj brīva. Šāda stūrgalvīga rāvējslēdzēja principa ignorēšana noved tikai pie tā, ka tie vienā joslā stāvošie izveido garu sastrēgumu uz Dienvidu tilta. Būtu sabraukuši abās joslās, sastrēgums būtu divas reizes īsāks.

Katram autovadītājam ir atšķirīga ētika par to, kura ir tā īstā vieta, kur sakļauties braukšanai vienā joslā. Zīmīgi – ja kādā no šādām vietām pēkšņi būs uzradies šķērslis, vadītāji intuitīvi saprot, ka neviens nav vainīgs un cits citu palaiž pēc rāvējslēdzēja principa, tomēr uz A7 autoceļa, kas ved ārpus Rīgas, rodas pretēja sajūta.

Šajā situācijā būtu iespējami vairāki risinājumi. Pirmais – sakārtot neregulējamo gājēju pāreju, kas šķērso vairāku joslu ceļu aptuveni 50 metrus no vietas, kur to būtu iespējams šķērsot ceļu, kuram katrā virzienā būtu tikai viena josla. Tas būtu daudzreiz drošāk. Otrais – likvidēt apgriešanās joslu. Tad josla vienkārši beigsies, un visiem būs skaidrs, kur ievērot precīzu rāvējslēdzēja principu, un arī konfliktu būs mazāk.

TOP komentāri

  • balss no tautas
    +7 +7 0

    balss no tautas

    Protams, "līdēji" nevienam nepatīk, bet nevienam nav ienācis prātā, ka līdz Ķekavai vajadzētu izveidot divjoslu ceļu katrā braukšanas virzienā! Cik daudz laika, nervu un degvielas mēs nepatērējam no rītiem un vakaros stāvot uz Ķekavas šosejas, bet valstī nav saimnieka, kam tas rūpētu!
  • xxx
    +2 +2 0

    xxx

    Aha, lai būtu vēl viena šoseja, kur visi lielie nopelnīs pensiju un ķekavnieki brauks pa kreiso joslu, kā tas pieņemts visā Latvijā.
  • uldis ziverts
    +6 +2 -4

    uldis ziverts

    ko tas timrots var dirst par rāvējslēdzēju principu.kāpēc pie alfas arī visi zina,ka trešājosla pazudīs,bet sperās pa to un tad mēģina iespraukties.visgudrākie atradušies.zīmes ir izliktas,ka josla beigsies,tāpēc laicīgi jāpārkārtojas.bet tādus gudrīšus ,kas brauc līdz galam un tad mēģina iespraukties vispār nevajag laist.tā ir braukšanas kultūra-nebūt gudrākiem par citiem.

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl