2 komentāri

Gandrīz visi autovadītāji zina, ka automašīnas tālās gaismas apžilbina pretimbraucošos, taču krietni mazāka daļa apzinās, ka spilgtākā gaisma transportlīdzekļa aizmugurē ir miglas lukturis, kuru nu gan nav ieteicams lietot, kad vien iegribas.

Vispirms gan jāakcentē, ja esat nolēmuši doties ceļā, noteikti apskatiet savas automašīnas lukturus. Ja nepieciešams tos notīrīt, neķeraties uzreiz pie lupatas un gaismekļu virsmas berzēšanas. Pavisam elementārs un pret lukturiem saudzīgs līdzeklis ir ūdens – vienkārši noskalojiet priekšējos lukturus ar nelielu daudzumu ūdens.

Pievēršoties lukturu lietošanai, priekšējos miglas lukturus var lietot brīvi, tos var slēgt diennakts gaišajā laikā, protams, vēlams tos izmantot sliktas redzamības apstākļos – migla, lietus, sniegputenis.

Tomēr pavisam cits stāsts ir par aizmugurējiem miglas lukturiem – daudzi nemaz nezina, kad tad tos lietot, bet daļa pat nemaz nenojauš, ka viņi brauc ar iedegtiem aizmugurējiem miglas lukturiem. Izrādās, tā ir pati spožākā lampiņa automašīnas aizmugurē.

Juris Teteris
CSDD Kvalifikācijas daļas priekšnieks

Jautājumā par pakaļējiem miglas lukturiem gan situācija ir citādāka, jo pakaļējos miglas lukturus var ieslēgt tikai un vienīgi tajos gadījumos, ja ir bieza migla, stipri līst vai stipri snieg. Šie lukturi tomēr sniedz tādu ļoti intensīvu gaismu, ir paredzēti tieši, lai pārējie satiksmes dalībnieki šo transportlīdzekli, kas brauc tajā pašā virzienā kā viņi, ieraudzītu šajos sliktās redzamības apstākļos. Savukārt, ja nav šo sliktās redzamības apstākļu, tad tomēr šos pakaļējos miglas lukturus vajadzētu izslēgt, jo tie spiež citiem vadītājiem acīs, traucē braukt.

Interesanti, ka sods par neieslēgtām gaismām ir 40 eiro, bet par nelaikā ieslēgtu miglas lukturi sods ir tikai līdz 15 eiro.

Lai diennakts tumšajā laikā nokļūšana no punkta A līdz punktam B būtu maksimāli drošāka, svarīgi ir likt aiz auss arī padomus par apgaismojumu salonā. Vairākām automašīnām ir regulējama instrumentu paneļa apgaismojuma intensitāte, to ir vērts izmantot. Ja būs “krēsla” automašīnas salonā, šoferis daudz labāk redzēs ārā notiekošo.

Mūsdienās pie automašīnas vējstikla daudzi piestiprina navigācijas ierīces vai viedtelefonu turētājus. Ja nu nekādi nevar iztikt bez šīs ierīces, tad labākā zona ir saulessarga vietā. Un arī šīm ierīcēm ir iespējams noregulēt spilgtumu, lai tas netraucētu braukšanu.

Visbeidzot, braucot tumsā, pats svarīgākais ir pēc iespējas garākus ceļa gabalus braukt ar tālajām gaismām. Ja kāds brauc pretī – slēdzam ārā. Kad to darīt? Kad saprotat, ka auto ir diezgan tuvu vai arī pretimbraucošās automašīnas šoferis sāk mirkšķināt ar tālajām gaismām, norādot, ka viņš tiek apžilbināts. Kad slēgt atpakaļ? Ne ātrāk par brīdi, kad esat nonākuši līdzās pretimbraucošajam transportlīdzeklim.

Vēl viena būtiska lieta, ja kāds veic apdzīšanu, nevajag būt briesmīgi laipnam – neizslēdziet savas tālās gaismas. Ļaujiet otram šoferim redzēt, kas notiek priekšā. Tā ir ļoti pieklājīga lieta. Pēc veiktā manevra varat droši slēgt ārā tālās gaismas.

TOP komentāri

  • Intars Biģelis
    0 0 0

    Intars Biģelis

    Taas gaismu kontroles vajadzeetu , biezhaak veikt, savaadaak daudzi grib koku galotnes appeetiit😂

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl