22 avārijas un deviņi cietušie – ”Zebra” skaidro, kāpēc uz Jelgavas šosejas ir šāds ”melnais punkts”

10 komentāri
22 avārijas un deviņi cietušie – ”Zebra” skaidro, kāpēc uz Jelgavas šosejas ir šāds ”melnais punkts”

Jelgavas šoseja virzienā no Rīgas un pagrieziens uz Ozolniekiem. Šajā vietā atrodas “melnais punkts”, kurā pēdējos piecos gados notikušas 22 avārijas ar deviņiem cietušajiem un pērnā gada laikā vien trīs reizes “nonests” luksofora stabs. “Zebra” skaidroja, kas tad te īsti notiek.

Latvijā visus, kuri avarē, “ārstē” ar ātruma ierobežojumiem. Neraugoties uz to, ka šajā vietā atrodas fotoradars, tagad tur uzstādīta arī ātrumu ierobežojošā 50 km/h zīme. Tomēr joprojām šajā vietā autovadītāji avarē, un tas liek secināt, ka pie vainas varētu būt kas cits.

Šis “melnais punkts” uz Jelgavas šosejas ir unikāla vieta. Nez vai uz Latvijas ceļiem ir vēl kāds posms, kur vienā virzienā ved divas joslas, taču pirmā pēkšņi “pazūd”, un tikai otrā ved taisni.

Ne viens vien autovadītājs, redzot, ka būs jāgriežas uz Ozolniekiem, ierauga “kabatiņu” un griežas iekšā, bet, kā izrādās, tā ir nevis “kabatiņa”, bet gan autobusa pietura. Kamēr tas tiek aptverts un jāgriež ārā uz ceļa, neizbēgami rodas konflikts ar citiem satiksmes dalībniekiem.

Savukārt, braucot taisni Šauļu virzienā, šoferis, redzot “kabatiņu”, kurā visi acīmredzot nogriezušies, mierīgi turpina savu ceļu pa pirmo joslu kā pa normālu šoseju… Vienīgā problēma, ka Latvijā nav normālu šoseju.

Vislielākais “grābeklis” atrodas pašā krustojumā – pirmkārt, nerodas nekādas aizdomas, ka varētu “pazust” pirmā josla, jo tā taču uz šosejām nemēdz notikt. Otra lieta – autovadītāji, visticamāk, padomā, ka tā nogriešanās pa labi ir “kabatiņā”, līdz ar to jau divas pazīmes liecina, ka šoseja virzīsies taisni. Tad nu nav brīnums, ka šoferi brauc taisni un atduras pret luksofora stabu, kam apkārt nav uzstādīti ne atstarotāji, ne arī stabiņi. Izbrīna vienīgi tas, kā tikai trīs vadītāji šajā neloģiskajā vietā ir pamanījušies iebraukt luksofora stabā.

Un šajā vietā novērojams vēl viens Latvijas ceļu projektētāju “augstākās pilotāžas” apliecinājums – ceļmalas nožogojumā ir pārrāvums, un kāds ir atstājis atsegtu barjeras galu. Ja kādam šķiet, ka šāds “gaumīgi atlocīts” barjeras gals ir labs risinājums, tad der atcerēties bijušā F-1 pilota Roberta Kubicas avāriju rallijā, kura automašīnai šāds gals iztriecās cauri, un cilvēks kļuva par invalīdu.

Vairāk par tematu – raidījuma “Zebra” sižetā