Pierīgas pašvaldības vēlas ar Rīgu izveidot vienotu sabiedriskā transporta tīklu

Pievienot komentāru

Pierīgas pašvaldības vēlas kopā ar galvaspilsētu izstrādāt vienotu sabiedriskā transporta maršrutu tīklu un kopīgu biļešu sistēmu. Pašvaldības uzskata, ka tas nepieciešams, lai uzlabotu iedzīvotāju mobilitāti.

Viena no Pierīgas pašvaldībām, kas mobilāk vēlas nokļūt Rīgas centrā, ir Ādaži. Piemēram, no šīs pieturas ādažnieki uz Rīgas centru var nokļūt vien vienu līdz divas reizes stundā.

Nepieejams sabiedriskais transports nozīmē, ka, piemēram, ādažnieki uz galvaspilsētu dodas ar personīgajām automašīnām. Tie ir aptuveni 40% iedzīvotāju, kas Rīgā strādā, ved bērnus uz mācībām vai citu iemeslu dēļ ik dienu apmeklē galvaspilsētas centru.

“Līdz ar to situācija, ko redz šie 40% iedzīvotāju, ir, ka iebraukšana Rīgā kļūst arvien sarežģītāka. Laiks, kas ir jāpavada rīta vai vakara stundās, ir grūtāk prognozējama, un pie tam šī situācija pasliktinās. Pēc būtības mums ir jāveido jauna vīzija, kā pārvietoties nākotnē. Un kā mazināt mašīnu un paralēlu braukšanu Rīgā,” norāda Ādažu novada domes priekšsēdētājs Māris Sprindžuks (LRA).

Tādēļ šonedēļ Rīgas un astoņu Pierīgas pašvaldību vadītāji sēdās pie sarunu galda. Tie nonāca pie secinājuma, ka galvaspilsētai ar Pierīgas pašvaldībām būtu jāveido vienots sabiedriskā transporta tīkls, kā arī jādomā par iespēju ieviest vienotas braukšanas biļetes.

“Šobrīd mēs vienojāmies, ka gatavojam vienotu redzējumu, plānojam vērsties pie satiksmes ministra ar savu lūgumu. Mēs saprotam, ka tas ir nepieciešams visa gada laikā Pierīgas iedzīvotājiem, kas brauc ar skolēniem uz pilsētu, ved skolēnus uz centru, tie, kas strādā Rīgā. Un tas ir nepieciešams mums, rīdziniekiem, vasaras mēnešos, kad mēs visi dzīvojam vasarnīcās,” saka Rīgas mērs Oļegs Burovs.

“Bet ir jāmaina likums, ir jāmaina arī sabiedriskā transporta plānošana. Jo šobrīd lielās pilsētas plāno savās administratīvajās robežās, Autotransporta direkcija plāno reģionus. Patiesībā Rīga un Pierīga ir vienots  mobilitātes reģions, mums ir jāveido kodols, kurā mēs, politiķi, un sabiedriskā transporta eksperti plāno šo kustību kopā. Mums šī platforma nav,” turpina Burovs.

Tāpat pašvaldības vienojušās, ka atkal jāatdzīvina ideja par Rīgas Satiksmes sabiedriskā transporta maršrutu pagarināšanu. Tam atbalsts esot arī “Rīgas satiksmes” valdē. Ideja par to, ka Rīgas sabiedriskais transports biežāk varētu kursēt ārpus galvaspilsētas robežām gan ir izskanējusi jau vairākkārt. Pēdējo reizi vēl šā gada sākumā. Taču toreiz Autotransporta direkcija ideju kritizēja. Šoreiz gan tā norāda, ja ideja tiek skaidri definēta, šādu iespēju var pieļaut.

“Mēs esam ar Rīgas domi un “Rīgas satiksmi” jau runājuši, kur mēs saskatām, ka būtu pamats “Rīgas satiksmei”, iespējams, apkalpot plašāku areālu. Lai mēs nedublētu pārvadājumus reģionālajiem autobusiem un paralēli vēl Rīgas autobusus. Bet šeit ir ļoti daudz atkarīgs, kāda būs “Rīgas satiksmes” vīzija nākotnē, kā “Rīgas satiksme” paplašināsies, attīstīties vai nepaplašināsies,” pauž Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Kad plānotās izmaiņas varētu notikt, šobrīd gan ir grūti prognozēt. Vienota sabiedriskā transporta tīkla izstrāde varētu prasīt vairākus gadus. Pašvaldībām arī  jāspēj vienoties, kurš par pasažieru pārvadājumiem maksās, kā arī nepieciešams ieviest vienotu sabiedriskā transporta atlaižu sistēmu.