Pērn stacionāro fotoradaru atrašanās vietās gājuši bojā par 79% mazāk cilvēku

1 komentārs
Pērn stacionāro fotoradaru atrašanās vietās gājuši bojā par 79% mazāk cilvēku
IEVA ČĪKA, LETA

Pērn stacionāro fotoradaru vietās ceļu satiksmes negadījumu skaits samazinājies par 18%, liecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) informācija.

Tāpat 2018. gadā fotoradaru vietās smago ceļu satiksmes negadījumu skaits samazinājies par 27%, ievainoto skaits samazinājies par 36%, bet gājuši bojā par 79% mazāk cilvēku.

Savukārt stacionāro fotoradaru vietās visā darbības periodā ceļu satiksmes negadījumu kopskaits samazinājies par 33%, bet par 36% samazinājies smago ceļu satiksmes negadījumu skaits, informē CSDD.

Vienlaikus CSDD atgādina, ka Ministru kabinets drīzumā lems par turpmāko stacionāro fotoradaru uzstādīšanu. Ja valdība dos ”zaļo gaismu” radaru turpmākās darbības nodrošināšanai, tad jau tuvākajā nākotnē CSDD būs jānodrošina papildu stacionāro fotoradaru izvietošana uz Latvijas ceļiem.

Papildus tam, CSDD testa režīmā sākusi īstenot Latvijā vēl nebijušu jaunumu – vidējā braukšanas ātruma kontroles pilotprojektu. Ātruma kontroles pilotprojekts ar vidējā ātruma noteikšanas sistēmu paredz, ka automašīnas ātrums tiek mērīts, ņemot vērā laiku, ko auto pavada no viena punkta līdz nākamajam. Sākotnēji tas tiks īstenots uz šosejas Tīnūži – Koknese 6,9 km garā ceļa posmā.

Ja pilotprojekts būs veiksmīgs, tad šādas sistēmas tiks ieviestas arī citos ceļu posmos, kur bieži notiek ceļu satiksmes negadījumi. Šīs sistēmas galvenā priekšrocība – braukšanas ātrums tiek samazināts nevis vienā punktā, bet jau konkrētā ceļa posmā. Sistēmas testēšana notiks līdz šā gada 1. aprīlim, kas nozīmē, ka šajā laikā administratīvā pārkāpuma protokoli autovadītājiem netiks noformēti.