Pēc vairāku gadu pārtraukuma Rīgā, iespējams, taps jauns veloceliņš

2 komentāri
Pēc vairāku gadu pārtraukuma Rīgā, iespējams, taps jauns veloceliņš
EKRĀNUZŅĒMUMS

“Pat ja būs tikai vienā ielas pusē, tas jau būs ļoti labi!” Tā nosaka velobraucēji, kuri neatmet cerību, ka šis gads būs pirmais pēc vairāku gadu pārtraukuma, kad Rīgā tiešām tiks uzbūvēts jauns veloceliņš.

Rīgas domes Satiksmes departamentā sola, ka, noslēdzoties Krasta ielas automašīnām paredzētās daļas atjaunošanai, būvnieki ķersies klāt veloceļa būvniecībai.

Pašlaik Krasta ielā notiek asfalta seguma maiņa, kas autovadītājiem uzlabos braukšanas apstākļus. Maz kurš zina, bet pēc tam Krasta ielā ir iecerēti citi darbi, to laikā paredzēts uzbūvēt jaunu veloceļu.

Jaunajam veloceļam tagadējās problēmas vajadzētu pilnībā atrisināt, taču izskatās, ka tā visdrīzāk nebūs, tāpēc, ka veloceļš atrodas ielas vienā pusē, bet dzīvojamie rajoni – otrā, un savienojumi netiek veidoti. Tāpēc velobraucēji par labāko variantu gan uzskata, ka tik lielai ielai veloceliņi būtu abās pusēs.

Jaunais veloceļš būšot divos posmos. Pirmais posms sāksies pie Salu tilta un noslēgsies Dienvidu tilta pakājē, bet otrais posms sniegsies tālāk – līdz pat Ķengaraga ielai.

Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dimante norāda, ka veloceļa būvniecība sāksies pēc automaģistrāles seguma maiņas. Tomēr, neņemot vērā, ka veloceļa būvniecība sāksies krietni vēlāk, tas tiks pabeigts šajā sezonā.

Apvienības ”Pilsēta cilvēkiem” pārstāvis Māris Jonovs atgādina, ka pēdējo piecu gadu laikā Rīgā nav uzbūvēts neviens jauns veloceļš. Ja Krasta ielas projekts tiks īstenots, tad tas tiešām būs īpašs notikums. Tomēr pat pēc Krasta ielas veloceļa uzbūvēšanas būs jūtama iepriekšējo piecu gadu garā pauze.

“Garajām distancēm savienojums labs, bet tiem, kas ikdienai būtu noderīgi – velo infrastruktūra gar “Lido”, gar “Molu”, kas ir lielie magnēti, kur daudz cilvēku, bet būs tas pats, kas pirms tam,” norāda apvienības ”Pilsēta cilvēkiem” pārstāvis.

Apvienības pārstāvis salīdzinājumam nosauc Viļņas piemēru, kur aizvadīto piecu gadu laikā ir uzbūvēti aptuveni 100 kilometri veloceļu. Diemžēl Rīgas velobraucēji par kaimiņzemes galvaspilsētā sasniegto, iespējams, neuzdrošinās pat sapņot.