Pasažieru vilcienu mazgāšana – kā tas notiek?

47 komentāri

Daudzi satraucas par stabiņu mazgāšanu Rīgā. Taču tas ir sīkums salīdzinājumā ar pasažieru vilcienu sastāvu mazgāšanu. “900 sekundes” viesojās vilcienu depo, kur pirms pasažieru uzņemšanas sastāvi tiek atsvaidzināti un nospodrināti.

Svilpe liecina, ka mazgāšanai atvestais pasažieru vilciena sastāvs sācis kustību. Depo lokomotīve, kas arī pie reizes nomazgājas, šoreiz cauri vilcienu dušai ved vien trīs vagonu sastāvu. Tomēr, pārrēķinot metros, sastāva garums tik un tā iespaidīgs, vairāk nekā 70 metru.

Ūdens un birstes apstrādā vilciena sānus. Sastāvs cauri birstēm dodas lēnām, šo vagonu mazgāšana aizņēma aptuveni piecas līdz astoņas minūtes.

“Mums tas ir pilnīgi normāls, ierasts darba process.” AS “Pasažieru vilciens” remontu daļas vadītājs Jānis Strods skaidro, ka ikdienā tiek mazgāti divi sastāvi, dažreiz arī vairāk. Lai tas varētu notikt, ir nepieciešami četri cilvēki.

“Lokomotīvi vada mašīnists, tad sastādītājs. Pēc tam ir mazgāšanas mašīnas operators, kuru jūs neredzējāt, un mazgāšanā piedalās arī ceha dzelzceļa meistars,” norāda remontu daļas vadītājs.

Ierasts, ka pēc katras apkopes, pirms doties pie pasažieriem, vilciens tiek nomazgāts. “Vilcienam ir tāpat kā mašīnām. Ir apkopju sistēma, piemēram, šo vilcienu, ko redzējāt, mazgāja pēc apkopes, kas ir reizi 18 dienās un aptuveni tā arī mazgājam,” norāda Strods.

Šoreiz runa ir par virsbūves apkopi. Pasažieru vilciena sastāva vagonu iekšpusi tīra un mazgā daudz biežāk, pēc katra reisa.

“Pasažieru vilciens” ikdienā nodrošina vidēji 243 reisus. Elektrovilcieni apkalpo četras līnijas, dīzeļvilcienu kursē piecās līnijās.

47 komentāri