Par lielajiem dīzeļauto un džipiem jāmaksā arvien vairāk; valsts iekasēs 19 miljonus gadā

9 komentāri

Līdz ar tā sauktā CO2 nodokļa izmaiņām, valsts cer gada laikā no vadītājiem iekasēt 19 miljonus eiro. To auto īpašnieki, kuru braucamie ir vecāki par 2009. gadu, par izmaiņām var nesatraukties. Lielākais izdevumu pieaugums būs tiem, kuri brauc ar lieliem apvidus automobiļiem, jo īpaši, ja tie darbināmi ar dīzeļdegvielu.

Valsts ieņēmumu dienests (VID) savā “Facebook” kontā publicējis informatīvu materiālu, kurā auto īpašnieki var aprēķināt, cik daudz naudas papildus atlikt līdz nākamajai tehniskajai apskatei.

Automobiļiem ar oglekļa dioksīda (CO2) izmešu daudzumu līdz 51 gramam uz vienu kilometru nav jāmaksā necik. Nākamajā kategorijā – līdz 95g uz vienu km – summa ir 12 eiro, savukārt ar katru nākamo kategoriju summas aug, un lielākā ir 756 eiro.

“No šī gada mainījies transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļa aprēķins tām mašīnām, kas reģistrētas pirmo reizi, sākot no 2009. gada 1. janvāra. Šīm mašīnām nodokli rēķina pēc CO2 izmešu apjoma, vecākām mašīnām paliek vecā kārtība,” norāda Vid Nodokļu pārvaldes pārstāve Kristīne Ābola.

Satiksmes ministrija (SM) aprēķinājusi, ka gadā valsts līdz ar CO2 nodokļa izmaiņām iegūs papildus 19 miljonus eiro, un nauda nonāks autoceļu fondā.

Lielie motori, dīzeļi ar katru gadu būs arvien dārgāks prieks, un valsts aicinās iedzīvotājus pirkt elektromobiļus, kā arī ar gāzi darbināmus braucamos.

Tālivaldis Vectirāns
SM Autosatiksmes departamenta direktors

Mums bija iespēja no Eiropas izspiest liela izmēra benzīna, dīzeļa automobiļus, ekskluzīvus, salīdzinoši. Šī tendence samazināsies, un mūsu cilvēki sapratīs, un tas būtu jāveicina, ka izdevīgāka ir mazāku izmešu radoša transporta izmantošana ikdienā.

Jau tagad interneta sludinājumos var atrast iespaidīgus džipus par ļoti draudzīgām cenām, piemēram, “BMW X5” ar 3.0l motoriem var nopirkt par 3000 eiro. Iespējams, jau drīz sortiments šajā segmentā kļūs vēl krietni plašāks.

9 komentāri