No šodienas taksometriem lidostā “Rīga” ir nepieciešamas licences

Pievienot komentāru

No šodienas mainījušies noteikumi taksometru pakalpojumu sniegšanai starptautiskās lidostas “Rīga” teritorijā. To drīkst veikt tikai komersanti ar speciāli saņemtām licencēm. Saņemšanai nepieciešams izpildīt vairākus nosacījumus – piemēram, automašīnu vecuma ierobežojumu. Šis ir mēģinājums sakārtot haosu, kāds radās, atverot pakalpojumu visiem gribētājiem. Lielākie cietēji bija ārvalstu tūristi. Dažu kilometru brauciens līdz Rīgas centram varēja izmaksāt pat 100 eiro.

Šī diena lidostā tika gaidīta ar divējādām jūtām. No vienas puses, šis būtu mēģinājums sakārtot taksometru pakalpojuma sniegšanu, pēc tam kad ar Augstākās tiesas spriedumu lika atvērt šo tirgu ikvienam komersantam. No otras puses, bažīgus darīja fakts, ka īpašās licences nebija izņēmusi neviena kompānija.

Tuvojoties svētdienai – viens pakalpojumu sniedzējs tomēr ir – apvienība, kuru izveidota sadarbojoties “Rīgas Taksometru parka” un SIA “Red Cab lidosta”.

“Mēs ar būtiskām problēmām pagaidām neesam saskārušies, bet tomēr rēķinoties, ka var būt taksometru trūkums, esam parūpējušies, lai būtu papildu mikroautobusi uz centru tajā laikā, kad nekursē sabiedriskais transports,” pauž starptautiskās lidostas “Rīga” pārstāve Laura Karnīte.

Iespēja pilnīgi visiem taksometru pakalpojumu sniedzējiem bez ierobežojumiem uzņemt pasažierus no lidostas atlidošanas termināļa pastāvēja divus gadus. Šajā laikā krietni pabojājot Latvijas tēlu. Cietēji galvenokārt bija ārvalstu tūristi, no kuriem tika prasīta trīs, četras vai pat piecas reizes augstāka cena. Šobrīd par vidējo cenu braucienam līdz Rīgas centram nosaukti 15 eiro.

Kā LNT informēja Rīgas plānošanas reģiona Edgars Rantiņš, drīzumā pārvadātajiem pievienosies arī “Baltic taxi”. Kompānija līdz šodienai nebija paguvusi izpildīt visas nepieciešamās prasības. Tās ir auto vecums – ne vairāk par pieciem gadiem, jāspēj apkalpot cilvēki ar īpašām vajadzībām, elektroniskie norēķini un citi.

“Ir indikācijas, ka būs vēl. Vienkārši ļoti daudzi pārvadātāji interesējās, vēl pirms tie noteikumi stājās spēkā, un par prasībām un līdz beidzamām brīdim gaidīja to gala rezultātu un cerēja, ka citas prasības un kaut kas vispār netiks iekļauts. Kā zinām, reizēm tā gadās politiskos procesos un tagad saprot, ka tā ir realitāte, sāk veidot apvienības. Tā kā tas ir laika jautājums,” saka Rantiņš.

“Mēs šobrīd nevaram spriest, kāda būs reālā situācija, kad visi, kas varēs un gribēs, būs licences saņēmuši,” norāda Karnīte. Licences iebraukšanai lidostas teritorijā tiek izdotas katrai automašīnai atsevišķi. Šobrīd to ir ap 60.

Lai arī licence izsniegta vienai kompānijai – teorētiski pasažieriem uz lidosta ir iespēja izsaukt arī taksometru pašiem. Tiesa, šīm mašīnām atļauts īslaicīgi apstāties izlidošanas zonā vai arī iebraukt kopīgajā stāvvietā.

Bez papildu samaksas tur ļauts uzturēties desmit minūtes. Līdz ar to veidot paralēlo rindu nav izdevīgi. Tiek prognozēts, ka visi spēlētāji, kas vēlēsies strādāt tieši pie atlidošanas termināļa, lidostā būs pieteikušies līdz novembra sākumam.