2 komentāri
Nevis nodokļu iekasēšana, bet iespēja pārbaudīt savu auto – tā būtu jāuztver tehniskās apskates iziešana, pauž eksperts
LETA

Šobrīd transportlīdzekļu tehniskā apskate nereti tiek asociēta ar nodokļu iekasēšanu, taču normāli to būtu uztvert kā iespēju reizi gadā pārbaudīt, vai automobilis ir tehniskā kārtībā un vai ar to var justies droši uz ceļa, – laikrakstam “Dienas Bizness” pauž “Ergo” atlīdzību regulēšanas departamenta direktors Ivars Vismanis.

Viņš norāda, – tādēļ būtu rūpīgi jāpārdomā iekasētā nodokļa izlietojums, lai tas būtu samērīgs un maksimāli sabiedrības, tostarp autoīpašnieku, interesēs.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Savukārt Valsts tiesu ekspertīžu biroja tiesu eksperts Oskars Irbītis skaidro, ka Latvijas autoparks ir salīdzinoši vecs, un šādā situācijā nebūtu pieļaujama tehniskās kontroles mazināšana automobiļiem, kuru vecums ir lielāks par pieciem gadiem.

Viņaprāt, diskusijas būtu pieļaujamas tikai par tiem auto, kas ir jaunāki par pieciem gadiem – tiem vēl ir ražotāja garantijas periods, un līdz ar to šo transportlīdzekļu tehnisko stāvokli uzrauga dīlera servisi. Iespējams, varētu diskutēt par to, ka jaunam automobilim pirmo reizi tehniskā apskate varētu būt jāveic pēc trim gadiem, un, ja netiek konstatēti nekādi defekti (teicams vērtējums), tad būtu iespējams nākamo tehnisko apskati veikt pēc diviem gadiem.

Savukārt, ja tiek konstatēti defekti, tad tāpat kā visiem pārējiem – ik pēc gada. Bet šis jautājums noteikti ir jāpārrunā plašākā lokā – uzklausot arī dīlerservisu viedokli par raksturīgajiem transportlīdzekļu defektiem dažādās vecuma grupās, iesaka O. Irbītis.

Viņš atgādina, ka Latvijas ekonomiskā situācija šobrīd noteikti nav tāda, ka visi auto īpašnieki apzinīgi rūpējas par saviem transportlīdzekļiem, un ikdienā nākas konstatēt, ka pietiekami liels skaits satiksmē esošo braucamo ir satiksmes drošību apdraudoši – korozijas skarti, nodilušām riepām, nedegošiem lukturiem. Tehniskā apskate ir līdzeklis, kas vismaz reizi gadā liek sakopt transportlīdzekļa tehnisko stāvokli.

Ja veciem auto tehnisko apskati atļautu veikt retāk nekā reizi gadā, tad uz ceļa noteikti parādītos vairāk auto, kuru tehniskais stāvoklis būtu tuvs kritiskajam, saka eksperts.

TOP komentāri

  • Vārds
    +2 +2 0

    Vārds

    Labāk būtu baudījuši tos pautus, kuri ir atbildīgi par ceļiem un to kvalitāti. Stresstests sākas jau izbraucot no mājas. Vēl iedot ručkas noraut CSDD darbiniekam ir nonsenss.
  • spanch
    0 0 0

    spanch

    sitie eksperti ir no marsa, tur visi lidinas ar svaigiem jauno tehnologiju izgudrojumiem. Pat problemas butibu(cilviekiem speciali liek domat/izmest naudu gaisa nevis ieguldit to saveja auto) nesaskata, abet runa par augstam materijam.

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Itālijas virtuve! Truša gaļas ragū ar pastu un gailenēm

Itālijas virtuve! Truša gaļas ragū ar pastu un gailenēm

Šī būs klasiska ragū recepte, kuras pamatā izmantosim truša gaļa. Jārēķinās, ka ragū pagatavošana prasīs salīdzinoši ilgu laiku, taču nekā sarežģīta šī ēdiena pagatavošanā nav, un zemāk esošajā video Uģis Veits no ”Gatavo 3” to parādīs.

Lasi vēl