Nākotnē “Waze” varētu būt pieejama informācija arī par dzelzceļa pārbrauktuvju slēgšanu

1 komentārs

Lai autovadītāji varētu precīzāk plānot savu maršrutu un nebūtu ilgi jāgaida pie slēgtām dzelzceļa pārbrauktuvēm, Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) studenti izstrādājuši jaunu tehnoloģisku risinājumu.

Tas paredz navigācijas sistēmā “Waze” iekļaut precīzu informāciju par to, kad tieši slēgs pārbrauktuves.

RTU asociētais profesors Jānis Kampars ar studentiem izstrādājis prototipu, kas spētu kartē tuvu reālajam laikam attēlot vilcienu pārvietošanos, prognozēt to ierašanos pie dzelzceļa pārbrauktuvēm. Vienlaikus šī informācija “Waze” tiktu padarīta pieejama visiem autoceļu satiksmes dalībniekiem, lai viņi nepieciešamības gadījumā varētu pārplānot savu maršrutu.

Piemēram, Sarkandaugavā, Ezera ielā, “Latvijas dzelzceļš” brīdina, ka pie šīs pārbrauktuves autovadītāji var stāvēt līdz divām stundām. Bet RTU studentu izstrādātais risinājums ļautu laikus paredzēt, ka šeit pārbrauktuve tiks slēgta.

“Vajadzētu ātrāk zināt, varbūt pusstundu ātrāk, lai cilvēki varētu pārplānot savus maršrutus “Waze”. No tā arī radās tas uzdevums pamēģināt kaut ko tādu, uzbūvēt šī kursa ietvaros,” stāsta Kampars.

RTU Datorzinātnes un informācijas tehnoloģijas fakultāte īsteno intensīvu sadarbību ar Latvijā labi zināmiem uzņēmumiem. Tādā veidā studentiem rodas lieliska iespēja izmēģināt savas spējas izvēlētajā specialitātē.

RTU bakalaura programmas absolvents Emīls Melders stāsta: “Bija interesanti. Sanācis apskatīt dažādas tehnoloģijas un mēģināt atrast risinājumus, kā viņus apvienot pareizāk, lai nonāktu pie rezultāta.”

Savukārt RTU bakalaura programmas absolvente Elizabete Šterna bilst: “Tas noteikti bija viens no interesantākajiem priekšmetiem šajā semestrī. Nācās apvienot daudz dažādu zināšanu, salikt visu kopā. Sarežģītākais bija pats algoritms, saprast, kā vislabāk aprēķināt to laika prognozi. Vajadzēja atrast efektīvāko risinājumu, kas visprecīzāk prognozētu pārbrauktuves slēgšanas laiku.”

Šis tehnoloģiskais risinājums iesniegts “Latvijas dzelzceļam”, kas sākumā šo pilotprojektu realizēs uz dažām pārbrauktuvēm.

VAS “Latvijas dzelzceļš” pārstāvis Artis Jurkovskis norāda: “Izdarot secinājumus, lai saprastu, par kādām investīcijām varētu būt runa. Un atkarībā no tā lemsim, ko darīsim tālāk. Plāns nākotnē, ja tas būs tā vērts, aptvers visu Latviju. Esam dzirdējuši no sabiedrības, ka tā lieta būtu apsveicama, tādēļ noreaģējam un strādājam šajā virzienā, lai spētu to nodrošināt.”