Motociklistu “plosīšanās” mežos: apsaimniekotāji un braucēji meklē kopēju risinājumu

4 komentāri
Motociklistu “plosīšanās” mežos: apsaimniekotāji un braucēji meklē kopēju risinājumu
RIHARDS STAROSTNIEKS

Kompromiss ir iespējams – ar šādu apņemšanos mežu saimnieki un uzraugi tikās ar motosporta pārstāvjiem. Tikšanās sarīkota, lai rastu risinājumu izbraukāto mežu un arī nereti bīstamo šķēršļu izlikšanas problēmai mežos.

Motobraucēju skaits mežos kļūstot arvien lielāks, kā arī arī interešu sadursmes starp mežu apsaimniekotājiem un motobraucējiem kļūst arvien asākas.

Lasi vēl – Iedzīvotāji noraizējušies: motobraucēji mežos izposta vēsturiskas vietas

Asumi tiešā nozīmē mežos ir redzami uz motobraucēju iecienītākajiem ceļiem. Redzot, ka problēma pieņemas spēkā un apdraudēti vairs ne tikai meži, bet arī cilvēku dzīvības, motobraucēji un mežu apsaimniekotāji nolēma tikties pie viena galda.

“Lielākie strīdi mums ir par tām dabiskajām mežu brauktuvēm, ko kurš uzskata par tām brauktuvēm. Ārpus mežu ceļiem tiek braukts visādos virzienos pēc katra braucēja izpratnes. Mēs redzam, ka šī problēma pieaug,” pauž Valsts mežu dienesta pārstāvis Normunds Jurkāns.

Mežu apsaimniekotāji un uzraugi norāda, ka motobraucēji interpretējot mežu likumu savās interesēs. Savukārt motobraucēji norāda, ka noteikumus un to skaidrojumu nav nemaz tik viegli atrast.

“Līdz ar to ko, lai dara kaut vai apzinīgais mežu braucējs, kurš grib pa atļautām vietām braukt, kā lai viņš iegūst informāciju?” vaicā SIA ”Motosports” pārstāvis Lauris Ērmanis.

Motobraucēji piekrīt, ka braukt pa Pirmā pasaules kara vietām un izbraukāt mežus nav pieļaujams. Taču arī nav pieļaujams, ka privāto mežu saimnieki vai vienkārši iedzīvotāji mežos liek bīstamas lamatas.

“Ceļiem priekšā, es runāju par ceļiem, nevis bezceļiem vai takām, ka ceļiem priekšā tiek liktas naglas vai vēl trakāka veida šķēršļi, kas rezultējas ar cilvēku traumām. Arī šāda rīcība nav pieļaujama,” saka Latvijas Motosporta federācijas pārstāvis Mārtiņš Lazdovskis.

Motobraucējs Mārtiņš Sils, kurš pa mežu ceļiem ir izbraucis daudzas Eiropas valstis, norāda, ka asākās un bīstamākās problēmas rada salīdzinoši neliels skaits ekstrēmāko braucēju un mežu aizstāvju: “Tā pilnīgi haotiskā izbraukāšana, kas notiek, ir postoša. Gan arī tā otrā puse, kas liek stiklus, naglas un troses, kas var būt nāvējošas.”

Dabas aizsardzības pārvaldes pārstāvis Arturs Jansons uzskata, ka ar aizliegumiem vien nekas daudz netiks panākts. Ir jārod iespēja atvēlēt kādas vietas motobraucējiem: “Pamesti karjeri vai vietas, kur zemsedze jau sabojāta, iezīmējot trases, vienojoties ar īpašnieku, domāju šādu kompromisu var atrast.”

Diskusijas dalībnieki vienojās, ka ir jāizstrādā viegli uztverami padomi motobraucējiem un mežu saimniekiem. Tieši cilvēku izglītošana, viņuprāt, ir tas virziens, kur jāmeklē risinājums sasāpējušajiem jautājumiem.

Vairāk par tematu – raidījuma “900 sekundes” sižetā