“Manabalss.lv” savākti paraksti par satiksmi regulējošo stabiņu novākšanu no Tallinas šosejas

2 komentāri

Portālā “Manabalss.lv” savākti paraksti par satiksmi regulējošo stabiņu novākšanu no Tallinas šosejas. Iniciatīvas autori pauž, ka daļu no šiem oranžajiem mietiņiem jānoņem, jo reālu pienesumu satiksmes drošībai tie nedodot. Uzņēmums “Latvijas Valsts ceļi” pauž, ka šoferīšu neapmierinātību saprot, tomēr tikai šādi esot iespējams neitralizēt agresīvos braucējus.

Vairāk nekā 1000 parakstu, kas ir pietiekami, lai iniciatīvu virzītu izskatīšanai Satiksmes ministrijā, savākti nepilnas diennakts laikā. Vietējie iedzīvotāji vēlas panākt atsevišķu stabiņu novākšanu no Tallinas šosejas. Viņuprāt, īpaši nepārdomāti tie izvietoti Baltezerā.

“Es uzskatu, ka daudzviet tas ir pārspīlēts. Jo tiešām tie stabiņi ir vajadzīgi tur, kur ir kreisie pagriezieni, un tur, kur ir gājēju pāreja. Vairākās vietās nav gājēju pārejas, nav arī pagriezienu, bet stabiņi stāv,” norāda iniciatīvas autore Jūlija Rūža.

Iniciatīvas autore arī uzskata, stabiņu gūzma var radīt riskus, ka sastrēgumos, tieši stabiņu dēļ iesprūst operatīvais transports. “”Ātrie”, ugunsdzēsēji, arī militārā policija. Viņiem kaut kā vajag apbraukt tos stabiņus, un diez vai kādam sanāks blakus nostāties un palaist garām visus.”

Šoferīšu neapmierinātību izprot “Latvijas Valsts ceļi”, tomēr tur uzsver, – pieredze rādot, ka tikai un vienīgi stabiņi ir līdzeklis agresīvo braucēju apturēšanai. Piemēram, šajā posmā vien līdz šim bijuši seši “melnie punkti”.

“Diemžēl viss, kas tika darīts līdz šim – kreiso pagriezienu aizliegumi ar ceļazīmju un marķējumu palīdzību, ātruma režīma izmaiņas, arī radari, kas tur tika uzstādīti, – tas nepalīdzēja. Arī tagad. Tajās vietās, kur stabiņu nav, autobraucēji turpina pārkāpt noteikumus, mums jau ir notikušas avārijas tādēļ, ka autobraucēji apdzen neatļautās vietās,” saka “Latvijas Valsts ceļu” pārstāve Anna Kononova.

“Latvijas Valsts ceļos” arī pauž, lai arī kāda daļa iedzīvotāju pauž neapmierinātību par jauno risinājumu, tas tapis kopā ar ekspertiem, un tas nozīmē, ka stabiņi, visticamāk, ir uz palikšanu.

“Ir jomas, kurās tomēr jāuzticas speciālistiem, kur mūsu visu pārējo sabiedrības vēlmes, iedomas vai priekšstati par to, kā būtu labāk, tomēr laikam nebūs tie noteicošie. Tāpat šajā gadījumā lēmumi jāpieņem satiksmes organizācijas speciālistiem, kas domā par visu sabiedrību, par kopējo drošību, nevis konkrētā indivīda ērtībām,” teic Kononova.

Satiksmes ministrijā tikmēr akcentē, tā vēl gaida iniciatīvas iesniegumu. Parakstu autori norāda, to plāno izdarīt jau drīzumā un cer vismaz uz diskusiju.
2 komentāri