Maksājot auto ekspluatācijas nodokli, daļai šoferu jārēķinās ar lielākiem izdevumiem

36 komentāri
Maksājot auto ekspluatācijas nodokli, daļai šoferu jārēķinās ar lielākiem izdevumiem
Ilustratīvs foto. (EVIJA TRIFANOVA, LETA)

Šogad, maksājot automašīnas ekspluatācijas nodokli, daļai autovadītāju jārēķinās ar lielākiem izdevumiem. Sākot ar 1. janvāri transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likme tiek piemērota, ņemot vērā automobiļa radīto oglekļa dioksīda (CO2) izmešu daudzumu. Kuru automašīnu īpašniekus tas skars?

Jo vecāks auto un jo lielāks tā dzinēja tilpums, jo lielāks nodoklis. Tā īsumā var raksturot likuma izmaiņas. Tiesa, gan tas attiecas tikai uz automašīnām kas nav vecākas par desmit gadiem.

“Likuma grozījuma mērķis bija panākt lai cilvēki vērtē viņu rīcībā esošā autotransporta atbilstību ekoloģijas normām, respektīvi ietekmēt viņu nodokļu maksājumu,” skaidro SM Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns.

Automašīnām, kas ražotas sākot no 2009. gada, transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis turpmāk būs atkarīgs no CO2 izmešu daudzuma. Šis lielums automobiļiem kopš 2009. gada tiek norādīts tehniskajos parametros. Auto asociācijā skaidro, ka ieguvēji būs ar maziem dīzeļdzinējiem aprīkotu automašīnu īpašnieki.

“Piemēram, “Toyota” 1,3 benzīns izmeši ir 123 grami, iepriekš nodoklis bija 44 eiro, šobrīd 84 eiro, jo benzīnam lielāki izmeši nekā dīzelim. “Volvo XC90” bija 163 eiro, tagad būs 264 eiro. Tautas auto “Passat” bija 106 eiro, būs 144 eiro,” norāda Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Tomēr ne visiem nodoklis pieaugs. Piemēram “WW Polo” ar 1,4 litru dīzeļdzinēju, nodoklis no 46 eiro sarucis uz 12 eiro. Taču ievērojami lielākas izmaksas būs automašīnām, kas ražotas sākot no 2009. gada un kuru dzinēju tilpums ir lielāks par 3500 kubikmetriem. Šādām automašīnām noteikta vēl papildus likme 300 eiro apmērā.

CSDD dati liecina, ka jaunā nodokļu aprēķinu kārtība attiecas uz 147 290 automašīnām, kuras izlaiduma gads ir 2009.gada 1. janvāris un jaunāki. Valsts budžetā plānots ievērojams pieaugums.

“Pēc transpotrlīdzekļu skaita, kas reģistrēts uz šo brīdi, tas būs 19 miljoni gadā,” saka Vectirāns.

Vecākām automašīnām par 10 gadiem, kā arī gadījumos, kad valsts reģistrā nav pieejama informācija par automašīnas CO2 izmešu daudzumu, nodoklis tiks rēķināts ņemot vērā auto masu, motora tilpumu un jaudu. Nodoklis, kā līdz šim būs jāsamaksā pirms transportlīdzekļa tehniskās apskates.

TOP komentāri

  • Ilva
    +74 +69 -5

    Ilva

    Citās Eiropas valstīs tāds nodoklis nemaz nav jāmaksā, bet mums gatavi ādu nodīrāt cilvēkiem, cūkas ne valdība un lēmēji.
  • Uhu
    +65 +58 -7

    Uhu

    Es nesaprotu, kāpēc gribam atteikties no dīzeļa dzinējiem, kuriem CO ir mazāks par benzīna CO izmešiem? Varbūt kāds var paskaidrot???
  • jērmalnieks
    +53 +51 -2

    jērmalnieks

    Tie likumdevēji par Francijas notikumiem ,laikam neko nav dzirdējuši.

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl