2 komentāri

Vairāk nekā pusei autovadīšanas instruktoru ir zems tā dēvētais sekmības līmenis, – par to var arī atņemt licences autoskolām, kurās strādā šie instruktori.

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) saka, ka vērtēšanas sistēma esot laba, taču paši instruktori saka, – tā ir neobjektīva.

Katrs, kurš mācās vai plāno mācīties vadīt automašīnu, var apskatīt braukšanas instruktoru sekmības procentu jeb cik cilvēku pēc apmācības CSDD eksāmenu noliek ar pirmo reizi.

Ministru kabineta izdotie noteikumi paredz – CSDD var lemt par licences atņemšanu autoskolai, ja sešu mēnešu laikā automašīnas vadīšanas eksāmenu pirmajā reizē nokārto mazāk par 50% apmācāmo personu.

Ja instruktors uz CSDD eksāmenu sešu mēnešu laikā ir sūtījis 14 savus audzēkņus, un tikai četri ir nokārtojuši eksāmenu pirmajā mēģināšanas reizē, instruktora sekmības procents būs 28.

Tieši šādā situācijā nonācis instruktors Ainis – ar braukšanas apmācību nodarbojas jau 6 gadus un parasti tik zemi rādītāji neesot.

Ainis Kaive
autoskolas braukšanas instruktors

Pārsvarā man ir diezgan, – 50 līdz 60% nokārto. Statistika veidojas ļoti vienkārši un ļoti neobjektīvi. Un to uzskata visi autoinstruktori. Tāpēc, ka vērtē tikai to, vai ar pirmo reizi nokārto vai nenokārto eksāmenu.

Šāda vērtēšanas sistēma objektīva neesot, jo statistikā ieskaitīts ir tikai pirmais mēģinājums nolikt eksāmenu. Daudz esot atkarīgs arī no apstākļiem, ko instruktors apmācāmā eksāmena dienā ietekmēt nevar.

“Viens inspektors var novērtēt to kā negatīvu darbību, otrs kā pozitīvu. Pārsvarā cilvēks aiziet, šodien viņš izkrīt, rītā viņš noliek. Nevar būt tā, ka viņš braukt nemācēja, tad pa nakti iemācījās un nokārtoja eksāmenu,” skaidro Kaive.

CSDD norāda, ka šāda vērtēšanas sistēma nepieciešama, lai varētu sekot līdzi instruktoru darba kvalitātei un norāda, ka nepilnības tajā nesaskata.

Juris Teteris
CSDD Kvalifikācijas daļas priekšnieks

Lai būtu iespēja izslēgt no tirgus vāji strādājošas autoskolas, tad šajos Ministru kabineta noteikumos ir paredzētas tiesības lemt par mācību karti izsniegto autoskolai vai par darbības apturēšanu. Tajos gadījumos, ja šis sekmības procents ir zemāks par noteikto. Normālā autoskolā, normāli apmācīti cilvēki vismaz 50% ar pirmo reizi ir spējīgi nokārtot eksāmenu CSDD.

Interesants ir fakts, ka pašas CSDD mājaslapā redzams, ka pat 60% procentiem instruktoru vērtējums ir zem vajadzīgajiem 50%.

Ja ir zemās sekmības procents, tad CSDD informē autoskolu par šo faktu un lūdz veikt korektīvas darbības, lai sekmību uzlabotu.

Tiesa, pēdējos vairākos gados nevienai autoskolai licence nav atņemta, tas pats attiecas arī uz instruktoriem.

TOP komentāri

  • Katrīna Ķirse
    +6 +6 0

    Katrīna Ķirse

    Es arī uzskatu ka šī sistēma nav objektīva, jo instruktors kursantu var iemācīt braukt tiešām labi, bet eksāmenā kursants uztraukuma laikā var pieļaut kļūdu un tur instruktors vairs nav vainīgs, bet reitings no tā cieš. Instruktors taču nespēj ietekmēt kursanta emocijas un rīcību eksāmena laikā.
    Arī es pirmo reizi kārtojot dabūju aizrādījumu jo braucu uz 55 km/h, jo noteikumos neesot rakstīts, ka lai iekļautos satiksmē varu braukt arī nedaudz virs 50 km/h. Otrajā reizē inspektoram par šo pašu jautāju un saņēmu atbildi “nu ju jums izdosies tieši uz 50 noturēt, tad visu cieņu, bet to nevar neviens un tas nav tik būtiski, jo svarīgāk ir iekļauties satiksmē, kas attiecīgi nozīmē, ka varu braukt uz 55 km/h.” Tā kā arī inspektoru vērtējumi ir ļoti dažādi.
    Csdd vajadzētu taisīt statistiku ne tikai par sekmīgi nokārtotu pirmo reizi, bet arī par to ar kuru reizi nokārto tie kuri to neizdarīja pirmajā reizē.
  • Zauere Zane

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl