Latvijas ceļus piedāvā būvēt no valčbetona, kas ir par 20 procentiem lētāk

2 komentāri

Lai kaut kā mēģinātu uzlabot ceļu stāvokli, arī būvniecības kvalitāti un izmaksas, Latvijā tiek meklēti arī jauni risinājumi.

Iespējams, nākotnē ceļu būvē izmantos arī betonu. Pētnieki divus gadus vērtēja, vai var izmantot tā dēvēto valčbetonu. Lai arī piedāvājums ir kārdinošs – par 20%  lētāka būvēšana – ir arī pagaidām neatbildēti jautājumi.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Valčbetona ceļa posms ir izbūvēts 2015. gada vasarā kaļķakmens karjerā ”Kūmas”, un arī pārbaudīta tā izturība. Šā ceļa būvētāji ”Cemex” pārstāvji apgalvo, ka šāda ceļa būvniecība izmaksā līdz 20% lētāk, un ceļam remonts nepieciešams tikai pēc 20 gadiem. Taču pēc divām pārbaudēm atklājies, ka valčbetons var būt pamats, uz kura tāpat ir jāklāj asfalts.

Valčbetona ceļam līdz šim ir pārbaudīts līdzenums, saķere un vizuāls vērtējums. Izņemot līdzenumu, ceļš līdz šim sevi labi parādījis.

Valčbetona ceļa izmantošanai līdzi seko arī Latvijas Valsts ceļu speciālisti. Valsts ceļu pārstāvis norāda, ka asfalta uzklāšanu uz valčbetona ceļa nav pētīta.

Pašlaik Latvijas Valsts ceļu pārstāvji valčbetona izmantošanu lielceļu būvniecībā nedz noliedz, nedz arī apstiprināta. Pētniecības pirmā kārta noslēgsies šā gada beigās, tad būšot skaidrāk zināmi sākotnējie secinājumi.

TOP komentāri

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl