Latvijas autoceļi – vieni no bēdīgākajiem visā pasaulē

17 komentāri

Latvijas autoceļi ir vieni no bēdīgākajiem visā pasaulē, un to stāvoklis aizvadīto desmit gadu laikā nav mainījies. Pie šāda secinājuma nonākuši Pasaules Ekonomikas foruma pētnieki.

Noskaidrots arī, kā ielu un ceļu stāvoklis atspoguļojas autoservisu ikdienā. Piemēram, riepu servisa ”Riepu nams” direktors Oskars Krampāns norāda, ka parasti autobraucēji ar pārsistām riepām palīdzību pie viņiem meklē agri no rīta. Pietiek ar nelielu, taču asu bedri un, pārplēšot riepas ārējo apvalku, izveidojas tā dēvētā pumpa, kas var pārsprāgt jebkurā mirklī.

Servisa vadītājs piebilst, – ir bijis tā, ka vienlaikus uz riepu maiņu gaida septiņi autobraucēji. Vairumā gadījumu pietiek ar riepas nomaiņu, taču gadās arī skarbāki gadījumi. “Pārsvarā tās ir riepu problēmas, nākamais līmenis, kad sasists disks, vēl nākamais, kad bojāts pats auto, bet, nu, tas ir retāk nekā pārsista riepa vai disks,” turpina Krampāns.

Pasaules Ekonomikas foruma pētnieku secinājums par ceļiem Latvijā ir visai skarbs. Pētījumā par infrastruktūras stāvokli Latvijā īpaši negatīvu vērtējumu izpelnījušies autoceļi un īpaši uzsvērts, ka pēdējos desmit gados situācija nav uzlabojusies. Autoceļu kvalitātes vērtējuma skalā no viens līdz septiņi ir iegūts tikai trīs, bet, salīdzinot ar citām valstīm, Latvija ieguvusi 109. vietu pasaulē, bet Eiropas Savienībā esam trešie no beigām, apsteidzot vien Rumāniju un Maltu.

Rīgas ielu visus negludumus labi pārzina sabiedriskā transporta vadītāji. “Rīgas satiksmes” transporta tehnisko apkopi nodrošina desmitiem mehāniķu vairākos servisa centros Rīgā. Taču, kā norāda autobusu remontdarbnīcas meistars, lielajām autobusu riepām Rīgas bedres esot pārāk sīkas. Visvairāk sabiedrisko transportu bojā pretslīdei izmantotais sāls.

“Šie visi materiāli noslāņojas autobusu konstrukcijās un pamazām dara savu darbu, kas attiecas uz virsbūvju remontiem, metinām un apkopjam, vecākie autobusi nupat jau 19 gadus ekspluatācijā. Sāls jau dara savu,” uzsver Autobusu remontdarbnīcas meistars Māris Jansosns.

Apdrošinātāji norāda, ka līdz februāra vidum nekvalitatīva ceļa seguma dēļ šogad iesniegti jau vairāk nekā 400 pieteikumu, tas ir aptuveni trīs reizes vairāk nekā gadu iepriekš. Apdrošinātāji diemžēl spiesti atzīt, ka ceļu policija ne vienmēr spēj ierasties un pienācīgi piefiksēt visus negadījumus, kas vēlāk traucē atgūt naudu no ceļu uzturētājiem.

TOP komentāri

  • Pensionāre
    +8 +8 0

    Pensionāre

    Toties varam lepoties ar lielākiem ceļa nodokļiem ,pateicoties kam ?
  • Jura
    +6 +6 0

    Jura

    Katrai detaļai vajadzētu nobraukuma garantiju un, ja piemēram piekares vai atsaišu bukses tiek "izsistas" pirms garantijas termiņa beigām, tad par to maksā Latvijas Valsts! Jo buksēm garantija tiek dota braucot par labu ceļu uz kuriem kanalizācijas vāki ir vienā līmenī ar brauktuvi un bedres ir aprunātas senos vectētiņu nostāstos, bet par cik LV bedres uz ceļiem ir "medusmaize", tad par bojātiem auto automātiski ir jāatmaksā ceļu nodoklis un automašīnas remonts.
  • Kurzemnieks
    +6 +6 0

    Kurzemnieks

    Vajadzēja arī iekļaut ceļu Ventspils - Kuldīga, posmu līdz Ziru pagriezienam, būtu labākas bildes.

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl