21 komentārs

Latvijā reģistrētas pirmās automašīnas ar stūri labajā pusē. Šonedēļ aprit mēnesis, kopš šādu auto reģistrācija mūsu valstī ir oficiāli atļauta.

Šādu prasību noteikusi Eiropas Savienības (ES) tiesa, jo auto tiek uzskatīts par preci, ko vajadzētu būt iespējai brīvi pārvietot, un tā nereģistrēšana esot personas brīvības ierobežojums.

Automašīnas ar stūri labajā pusē uz Latvijas ceļiem parādās reti. Satiksmes kustība notiek pēc labās rokas likuma pa ceļa labo pusi, tādēļ pārvietoties ar auto, kam stūre atrodas labajā pusē ir salīdzinoši neērta. Tomēr no 1.novembra tās iespējams reģistrēt arī Latvijā. Autovadītāju domas par šādu auto parādīšanos uz ielām dalās.

“Savi plusi, savi, mīnusi. Drošības ziņā, protams, ka nē. Nu, plusi varbūt, ka drifteri var tās Japānas mašīnas reģistrēt,” uzskata autovadītājs Raimonds.

Savukārt autovadītājs Aleksandrs saka: “Ja es ar tādu automašīnu pārvietotos, man būtu no jauna jāmācās braukt.”

Arī satiksmes un auto eksperti norāda, ka šāda tipa automašīnas satiksmē, kas orientēta pa labo pusi, ir neērtas un var biežāk radīt bīstamas situācijas un nesaprašanos uz ceļa.

Normunds Avotiņš
auto eksperts

Ar šādu automašīnu ļoti sarežģīti veikt apdzīšanas manevru, jo nevar redzēt, kas notiek priekšā braucošajam transportlīdzeklim. Otrs ir tas, ka satiksmes drošību sekmējošs faktors ir acu kontakts starp vadītājiem. Un šajā gadījumā var rasties dažādas pārpratumu pilnas situācijas – divi vadītāji satiekas, vienam stūre vienā pusē, otram otrā pusē – paga, paga, – kur tad ir vadītājs?

Ceļu satiksmes drošības direkcijā mēneša laikā reģistrētas septiņas automašīnas ar stūri labajā pusē. Tomēr neviena no tām nav varējusi iziet tehnisko apskati, tādēļ pagaidām dalība ceļu satiksmē tām ir liegta. Viena no iespējām paredz auto pārbūvi tā, lai stūre atrastos kreisajā pusē, savukārt otra pieļauj papildus aprīkojuma uzstādīšanu.

Aldis Adiņš
CSDD Transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcijas p.v.

Ir jāpielāgo gaismas ierīces, tātad galvenos lukturus priekšā jānomaina, par cik viņi ir paredzēti kustībai pa otru ceļa pusi, aizmugurē ir jāuzstāda miglas lukturus. Tad ir šīs papildierīces saistībā ar to, lai varētu pārredzēt kreisās puses joslu, apdzīšanas manevrus veicot. Spoguļu pāris, kas tīri mehāniski nodrošina pēc periskopa principa attēlu uz priekšu un papildus ir jābūt videokamerai, kuras attēlu vadītājs redz sev priekšā uz paneļa nostiprinātā ekrānā.

Ceļu satiksmes drošības direkcijā lēš, ka izmaksu ziņā papildaprīkojums ir pielīdzināms pārbūvei, ko var īstenot sākot no pusotra tūkstoša eiro. Reģistrētās automašīnas Latvijā ieradušās no Lielbritānijas un Īrijas, un to vecums svārstījies ap 10 un vairāk gadiem. Tā kā auto pielāgošana kustībai Latvijā ir pietiekami dārga, direkcija negaida nozīmīgu šādu auto pieplūdumu.

Lai visi autovadītāji justos drošāk uz ceļa, satiksmes eksperti iesaka automašīnām, kuru stūre atrodas labajā pusē, lietot īpašas uzlīmes, kas līdzīgi kā M burts, kas norāda uz to, ka autovadītājs vēl mācās braukt, apzīmētu šīs īpašās automašīnas un norādītu uz to, ka šoferis tajās sēž otrā pusē.

TOP komentāri

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Pagatavosim rozā maizītes! Recepte biešu briošmaizītēm

Pagatavosim rozā maizītes! Recepte biešu briošmaizītēm

Pavisam vienkārša recepte gardām maizītēm, kas būs pārsteigums gan ģimenei, gan viesiem to krāsas dēļ. Un tie, kuriem bietes negaršo, nesatraucieties, jo bietes receptē galvenokārt pilda krāsošanas funkciju un to garša maizītēs teju nav jūtama.

Lasi vēl