Komentāri
Eksperti stāsta, kāds auto ir ideāli piemērots Rīgas satiksmei
Vladislavs Proškins/F64 / F64

Saspringtā Rīgas satiksme var kļūt par biedu daudziem autovadītājiem. Sākoties mācību gadam, jau tagad galvaspilsētā vērojami pamatīgi sastrēgumi, un šoferīšiem jābūt sevišķi acīgiem.

Vienlaikus, – kā liecina Valsts policijas apkopotie dati, šogad Rīgā teju katrs sestais ceļu satiksmes negadījums bijis ar cietušajiem. No 1. janvāra līdz 29. augustam Valsts policija Rīgā reģistrējusi 6342 ceļu satiksmes negadījumus, no tiem 1024 bijuši ar cietušajiem.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Portāls Skaties.lv vērsās pie vairākiem ekspertiem, lai noskaidrotu: “Kā izvēlēties ideālu automašīnu Rīgas satiksmei?”

Kā norāda raidījuma “Zebra” vadītājs Pauls Timrots, Rīgas satiksmē īsts laimests ir elektriskā automašīna, jo ar to var pārvietoties pa sabiedrisko transporta joslu, kā arī tās ir videi draudzīgākas.

Pauls Timrots

Pauls Timrots
Raidījuma “Zebra” vadītājs

Ideālā automašīna ir elektromašīna. Rīgā ar elektrisko automašīnu var braukt pa sabiedriskā transporta joslu garām visām pārējām automašīnām. Jebkuram elektromobilim ir baigie plusi. Ja jāpērk automašīna, tad elektriskā Rīgas satiksmē noteikti būs laimests, jo, braucot pa sabiedriskā transporta joslu, pavisam droši var tikt ātrāk uz priekšu. Tāpat elektriskā automašīna pilsētā ”nesmird” – tas ir tāds nākotnes pluss. Protams, neviens jau neliedz braukt arī ar sabiedrisko transportu vai velosipēdu.

Arī “Volkswagen” un “BMW” pārstāvji Latvijā autovadītājiem iesaka apdomāt elektroautomašīnas iegādi, lai atvieglotu ikdienas gaitas Rīgas satiksmē. Piemēram, elektroauto īpašniekiem valsts piedāvā samērā daudz privilēģiju, – bezmaksas autostāvvietas pilsētas centrā Rīgā, iespēju nestāvēt sastrēgumos un pārvietoties pa sabiedriskā transporta joslām, kā arī nodokļu atlaides.

Taču, kā norāda “Volkswagen” sabiedrisko attiecību vadītāja Baltijā Aleksandra Kostjukoviča, jauna auto iegāde ir jāveic ļoti rūpīgi, tas nevar būt impulsīvs pirkums.

Aleksandra Kostjukoviča
“Volkswagen” sabiedrisko attiecību vadītāja Baltijā

Būtiski ir saprast, kādiem nolūkiem to pērkat, – braukšanai pilsētā vai ārpus tās, cik pasažieru šajā auto brauks ikdienā un vai ar to ir paredzēts pārvadāt lielus priekšmetus. Taču viens no svarīgākajiem jautājumiem, ar kuru saskaras ikviens potenciāls auto īpašnieks, – pirkt jau lietotu spēkratu vai labāk iegādāties jaunu auto. Ja pastāv iespēja, mēs viennozīmīgi iesakām apsvērt jauna auto iegādi. Ne tikai tā tehniskā un vizuālā stāvokļa dēļ, bet arī drošības un inovatīvu autovadītāja palīgsistēmu dēļ.

Savukārt “Inchcape Motors Latvia” BMW Tirdzniecības vadītāja Kristīne Nesaule min, – meklējot piemērotāko auto, ir jāsāk ar pamata lietām – vajadzībām un prasībām pret auto, kas savukārt izriet no dzīvesveida, kā arī finanšu iespējām.

 

Kristīne Nesaule

Kristīne Nesaule
“Inchcape Motors Latvia” BMW Tirdzniecības vadītāja

Runājot par dzīvesveidu, jāapdomā šādas nianses, – kur un cik daudz ar auto plānojat pārvietoties, vai auto ir domāts individuālai vai ģimenes lietošanai, vai topošajam īpašniekam ir aktīvs dzīvesveids un būs jāpārvadā dažāds inventārs, varbūt kādam atkal rūp zaļš dzīvesveids un, attiecīgi, iespējami mazāks CO2 izmešu daudzums utt.

Domājot par auto izmaksām, klientam būtu jāpievērš uzmanība tam, vai automašīnas tehniskās apkopes jau ir iekļautas automašīnas piedāvājumā, cik bieži ir jāveic tehniskās apkopes, kāds ir automašīnas degvielas patēriņš pie dažādiem braukšanas stiliem un vietām, galu galā – kāds ir ikmēneša auto uzturēšanas budžets, atceroties, ka gada griezumā būs jāmaksā arī nodevas un apdrošināšana.

 

 

Kam ieteicams pievērst uzmanību, izvēloties automašīnu Rīgas satiksmei?

  • Jauno tehnoloģiju izmantošana drošības palielināšanai. Tehnoloģijas ir attīstījušās tik tālu, ka tās spēj palīdzēt autovadītājam neparedzētās situācijās vai pat novērš negadījumus. Viens no piemēriem ir apvidus pārraudzības sistēma “Front Assist” ar skaņas signālu brīdina par kritisku sadursmes risku, ja braukšanas ātrums ir lielāks par 30 km/h, kā arī sagatavo auto ārkārtas bremzēšanai. Nepieciešamības gadījumā sistēma pati arī nobremzē. Savukārt ārkārtas palīdzības sistēma “Emergency Assist” var noderēt gadījumā, ja autovadītājs ārkārtas iemeslu dēļ nespēj turpināt vadīt auto, sistēma ne tikai samazina auto ātrumu līdz pilnīgai apstāšanās, bet arī novirza to labajā braukšanas joslā, lai netraucētu aizmugurē esošajiem auto. Vēl viena vadītāja palīgsistēma ir aklās zonās  pārraudzīšanas sistēma jeb “Blind Spot” – LED indikators auto spārna spogulī iedegas, ja autovadītāja aklajā zonā atrodas cits auto. Savukārt sistēma “Park Assist” palīdz ātri noparkoties blīvā pilsētas satiksmē, bet 360 grādu kamera “Area View” palīdz manevrēt starp visiem iespējamiem šķēršļiem.
  • Auto klīrenss. Lai iebraukšana pagalmos, stāvlaukumos un pārvietošanās pa Rīgas ielām nesagādātu nekādas grūtības, ieteicams izvēlēties auto ar augstāku klīrensu.
  • Auto piedziņa. Latvijas ziemas apstākļos vislabāk ir piemēroti priekšējās piedziņas vai pilnpiedziņas auto. Gan priekšējā piedziņa, gan pilnpiedziņa  ļauj viegli un saprotami pārvaldīt auto. Tieši pilnpiedziņa nodrošinās auto vislabāko saķeri ar  ceļa virsmu.
  • Automašīnas gabarīti. Lai ērti pārvietotos pa Rīgas ielām, jāpadomā par automašīnas gabarītiem un patēriņu pilsētā. Jo tie ir mazāki – jo pilsētā ir ērtāk!
  • Degvielas patēriņš pilsētā. Arī tik salīdzinoši nelielā pilsētā kā Rīgā veidojas sastrēgumi, kuros auto patērē visvairāk degvielas. Pērkot auto, rūpīgi jāizpēta tā degvielas patēriņu tieši pilsētas vidē. Īpaši aktuāli tas varētu būt cilvēkiem, kuri ikdienā vairāk pārvietojas pilsētas centrā, nevis ārpus tā.

Kā Rīgas satiksmē saudzēt savu automašīnu?

“Inchcape Motors Latvia” mazlietoto automašīnu nodaļas vadītājs Vjačeslavs Smirnovs norāda, – lai saudzētu savu auto, ir jāizvēlas “ECO” braukšanas režīms, kas pielāgo akseleratora un pārnesumkārbas raksturlielumus, kā arī apsildes/gaisa kondicionētāja iestatījumus, lai braukšana būtu optimāli ekonomiska. Tas samazina degvielas patēriņu par līdz pat 20%. Vai arī “Comfort” braukšanas režīmu,  kas nodrošina standarta dzinēja, balstiekārtas un pārnesumkārbas iestatījumus.

Ja automašīnai šāda veida braukšanas režīmi nav, tad svarīgi ir izvēlēties pareizo braukšanas ātrumu un pārnesumu.

Papildu tam, eksperts iesaka izvairīties no straujas bremzēšanas vai braukšanas uzsākšanas, kā arī noteiktā ātruma pārsniegšanas, tas ne tikai rada bīstamību uz ceļa, bet arī palielina degvielas patēriņu pat līdz 33%. Tāpat degvielas patēriņu palielina lieku mantu vadāšana automašīnā un jumta bagāžnieks situācijās, kad to neizmantojat. Svarīgi arī ir ik pēc divām nedēļām pārbaudīt spiedienu riepās, jo arī pārāk mīkstas riepas “tērē” vairāk degvielu automašīnas dzīšanai uz priekšu.

Renārs Zeltiņš pirmo reizi Stokholmā

Renārs Zeltiņš pirmo reizi Stokholmā 2

Klāt ”Zelta kruīza: Rīga-Stokholma” nākamā epizode, kurā ”Tallink” kuģa ”Romantika” jaunais kruīza vadītājs Renārs Zeltiņš nonāk Zviedrijas galvaspilsētā Stokholmā. Šī ir pirmā Zeltiņa viesošanās gan Stokholmā, gan Zviedrijā vispār. Viss ir nevainojami – laiciņš saulains, pilsēta skaista, ko redzēt daudz. Stokholmā laiks paiet tik ātri, ka drīz vien jāsteidzas atpakaļ uz kuģi.

Lasi vēl