Kristaps Tālbergs šovasar veicis krasas pārmaiņas transporta izvēlē. Kas jāzina par elektriskajiem transportlīdzekļiem?

Pievienot komentāru

Viegli, klusi, ātri un nav jānopūlas ar pedāļu mīšanu. Tā var īsumā raksturot elektroskūterus. Pēdējā laikā tie kļūst arvien populārāki.

Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD) atgādina, ka arī elektroskūteriem ir noteikta jaudas robeža, – to pārsniedzot, vadīšanai jau nepieciešama vadītāja apliecību.

LNT laika ziņu vīrs Kristaps Tālbergs šajā vasarā nolēmis veikt krasas pārmaiņas transporta izvēlē. Viņš ir nopircis elektroskeitbordu jeb “boosted board”, jo automašīna ir pārāk dārgs pārvietošanās līdzeklis.

“Parkošanās, degvielas izdevumi, tas absolūti nav vajadzīgs,” norāda Tālbergs. “Boosted board” esot loģiska izvēle, jo braukšana ar dēli viņam nav nekāds jaunums.

“Šajā vasarā, kas ir vienkārši fantastiska vasara, piezagās doma, – bet klau, varbūt pamēģināt. Tā kā es ziemā cenšos ar “snowboard” dēli pavizināties, tad es jutos pietiekami pārliecināts, ka vajadzētu būt pietiekami labi arī ar šādu dēli,” norāda Tālbergs.

Kristaps ar elektroskeitbordu nu jau brauc diezgan pārliecinoši gan pa ietvi, gan arī pa velojoslu un arī kopā ar automašīnām. “Ja man nākas braukt pa ietvi, es vienmēr cienu gājējus,” min LNT laika ziņu vīrs.

Skeitbordi, skrejriteņi vai velosipēdi ar elektromotoru kļūst arvien populārāki. Baterijas kļūst mazākas, lētākas un jaudīgākas, un tas paver jaunas iespējas.

Aktīvās atpūtas veikala “Ripot.lv” pārstāvis apliecina, ka arvien biežāk cilvēki izvēlas iegādāties jau zināmos pārvietošanās līdzekļus, kas ir aprīkoti ar elektromotoru. Pircēji šos spēkratus vairs nepērk tikai izklaidei, tie ir pietiekami ērti, lai arī brauktu uz darbu.

“Skrejriteņi ir ļoti kompakti, jūs varat to salikt, piemēram, ja līst lietus, varat un iekāpt autobusā,” norāda “Ripot.lv” pārstāvis Maksims Černovs.

Jaudas ziņā skūteri ļoti krasi atšķiras. Tie var būt ar pavisam niecīgu jaudu, piemēram, bērnu skūteri, bet ir arī ar visai jaudīgiem dzinējiem virs 1000 vatiem, kas jau ir domāti vairāku desmitu kilometru pievarēšanai.

CSDD norāda, ka arī viņi novēro ar elektromotoriem aprīkotu pārvietošanās līdzekļu popularitātes pieaugumu. CSDD pārstāvis Juris Teteris atgādina, ka Latvijā darbojas noteikumi, kas paredz jaudas robežu, virs kuras arī elektroskūtera vadīšanai ir nepieciešama vadītāja apliecība.

“Likumdošanā ir noteikts viens šis jaudas ierobežojums, tie ir 250 vati jeb 0,25 kilovati, līdz kuram šis transportlīdzeklis ir pieskaitāms velosipēdam,” skaidro Teteris.

Savukārt visiem elektrisko transportlīdzekļu vadītājiem, kuri izmanto braucamos ar lielāku jaudu, ir jābūt vismaz motocikla vadītāja apliecībai.

“Ja gadījumā ir šī lielākā jauda, tad šis transportlīdzeklis ir uzskatāms par mopēdu, jo mopēdam ir līdz četriem kilovatiem un attiecīgi uz mopēdu attiecināmie nosacījumi, tai skaitā reģistrācija, apliecība, apdrošināšana,” min Teteris.

Arī Tālbergs tikai pirms brīža uzzināja, ka viņa dēlim ir pietiekami liela jauda, lai, ar to braucot, būtu nepieciešama vadītāja apliecība. Taču viņš piekrīt, ka apliecība nepieciešama.

“Tas ātrums ir pietiekami liels, lai tu pirmajos pāris mēnešos sāktu pietiekami komfortabli justies, lai kļūtu pārdrošs uz ielas,” min LNT laika ziņu vīrs.

CSDD piebilst, ka tehnoloģiju attīstība teju vienmēr apsteidz likumdošanas jauninājumus. Tieši tāpēc jau tuvākajā laikā varētu rasties daudz precīzāki un piemērotāki noteikumi, taču pašlaik darbojas līdzšinējie.

Lasi vēl