24 komentāri

Pirmdien, 9. oktobri, uzmanība atkal tiks pievērsta ceļu stāvoklim Latvijā. Viena no problēmām šajā jomā ir arī tā, ka pārāk smagas kravas mašīnas joprojām bojā Latvijas ceļus, taču risinājuma šai situācijai pagaidām nav.

40 tonnas – tieši tik daudz drīkst svērt piekrauta kravas mašīna, pārvietojoties pa Latvijas ceļiem. Ja svars pārsniedz 40 tonnas, ir nepieciešama īpaša VAS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) atļauja. Gadā šādas atļaujas tiek izsniegtas vairāk nekā 15 000 kravas mašīnu. Tomēr ne visi pārvadātāji ievēro likumos noteikto un pārsniedz atļauto masu. Rezultāts, – sabojāti ceļi.

Pārkrautas kravas mašīnas, jo īpaši vasarā, ir pārbaudījums ceļa segumam, – uz tā mēdz veidoties risas. Taču arī aukstajā laikā segums tiek bojāts, – tajā parādās tīklveida plaisas, kas vēlāk mēdz pārvērsties par īstām bedrēm.

Anna Kononova
VAS “Latvijas Valsts ceļi” pārstāve

Mēs zinām, ka, piemēram, kravas transports ļoti bieži brauc vairāk pēc kārtas, piemēram, divi līdz trīs pārkrauti baļķvedēji, kuri viens pēc otra nobrauc vienā posmā, kas ir saulē sakarsis, var nodarīt diezgan ievērojamu bojājumu.

Kravas mašīnu nosvēršana ir Valsts policijas uzdevums. Šogad tika veiktas 202 svara kontrolpārbaudes, kuru laikā par “lieko” svaru tika konstatēts 201 pārkāpums. Pirms diviem gadiem policija ziņoja, ka tai pietrūkst resursu kravas mašīnu svēršanai un kontrolei. Šobrīd situācija ar darbiniekiem ir nedaudz uzlabojusies. Ja pirms diviem gadiem kravas auto pārbaudes veica 25 policijas darbinieki, šogad – 32.

Andris Locs
Valsts policija Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieka vietnieks

Attiecībā uz cilvēku skaitu vienmēr var vēlēties vairāk, ir absolūti loģiski. Ja jums ir vairāk cilvēku, varat izdarīt vairāk darba un pārbaudīt vairāk transportlīdzekļu. Un ņemot vērā to, ka nākotnē Eiropa paredz obligāto kontroļu skaitu katrai valstij palielināt, līdz ar to darba šajā jomā būs vairāk.

Galvenais iemesls tam, kādēļ pārvadātāji pārkāpj likumu un pārsniedz atļauto kravas svaru, ir vēlme ietaupīt degvielu. Piemēram, lai nebrauktu divas reizes, pārvadātāji izvēlas braukt vienreiz, toties ar ievērojamu kravas svara pārsniegšanu.

Pārāk liels kravas svars tiek konstatēts ne tikai Latvijas pārvadātājiem. Starp pārkāpējiem netrūkst arī kravas auto ar ārvalstu numuriem, visbiežāk – lietuviešu un poļu. Turklāt kontroli sarežģī arī tas, ka šoferi sazinās viens ar otru pa rāciju, tādā veidā apejot svēršanu. Arī svēršanas punktu atrašanās vietas reti kuram kravas auto šoferim ir pārsteigums.

Andris Locs
Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieka vietnieks

Autopārvadātājiem visas tās vietas ir zināmas, un mums iespējas organizēt svēršanu, protams, ir tikai dažās vietās pa Latviju. Līdz ar to, tiklīdz mēs uzsākam darbu ar svēršanu, visi tiek informēti, un tas darbs paliek grūtāks. Bet arī mēs neguļam un izdomājam jaunās metodes, kā to darīt. Mums ir papildus aprīkotajiem mikroautobusiem vienkāršas policijas automašīnas, tādā veidā mēs varam kustībā apturēt transportlīdzekli un nogādāt līdz šai pārbaudes vietai.

Risinājumu tam, ka pārkrautas kravas mašīnas bojā autoceļus, gandrīz kā nav. Tika plānots, ka, sākot ar 2015. gada rudeni, kravas auto pie svēršanas un skaitīšanas iekārtām sāks fotografēt un gūtos datus varēs izmantot gan “Latvijas Valsts ceļi”, gan Valsts policija. Tomēr, lai ieviestu šādu sistēmu, būtu jāmaina likumi, turklāt pagaidām šādam projektam nav atrasts finansējums.

TOP komentāri

  • Aigars Kolčs
  • Kitija Petrute
  • Nju
    +1 +1 0

    Nju

    Klauni, lv ta nav pat logistika,bet sikbrauksana, aizbruciet uz vaciju, luk tur ir veriens, bet ar visu to celji muzigajos remontos ir, tikai kustiba notiek tik un ta ,vnk lenak javelkas!

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl