Kravas auto lielceļus, par kuru izmantošanu jāmaksā, mēģina apbraukt pa mazākiem ceļiem

1 komentārs
Kravas auto lielceļus, par kuru izmantošanu jāmaksā, mēģina apbraukt pa mazākiem ceļiem
LETA

Maksa par valsts galveno autoceļu izmantošanu smago kravas automašīnu vadītājiem Latvijā tiek iekasēta jau divus gadus. Tomēr izrādās, ka iecerētās summas no tā dēvētajām vinjetēm, šogad diez vai izdosies iekasēt. Šogad bija plānots iekasēt 25 miljonus eiro, bet līdz šim iegūti vien 8,7 miljoni. Tas tāpēc, ka pašmāju auto pārvadātāji lielceļus mēģina apbraukt pa dažādiem mazākiem ceļiem, lai tikai nebūtu jāmaksā.

Šā gada pirmajā pusgadā Latvijā tika iegādātas vairāk nekā pusmiljons vinješu, kas ir par 100 tūkstošiem vairāk nekā pērn. Taču pieaudzis arī par vinješu nepirkšanu sodīto kravas mašīnas vadītāju skaits. Ja 2015. gadā pirmajos sešos mēnešos par braukšanu bez eirovinjetēm tika sodīti 692 kravas auto šoferi, šogad viņu skaits ir pieaudzis līdz 814. Policijā uzskata, ka tā nav nejaušība, bet gan tendence.

Foto

Normunds Krapsis, Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks:

Šeit diemžēl jāsaka, ka mūsu vietējie pārvadātāji vairāk grēko. Nākas secināt, ka tieši vietējie pārvadātāji šīs eirovinjetes neiegādājas. Praktiski, no fiksētajiem pārkāpumiem tuvu 90% ir Latvijas pārvadātāji.

Vietējo pārvadātāju izvairīšanās iegādāties eirovinjetes tiek skaidrota ar to, ka viņi labi pārzina valsts ceļu tīklu, un mēģina maksas ceļus apbraukt pa mazākiem ceļiem.

Kaut gan šā gada pirmajā pusgadā eirovinjetes valsts budžetā atnesa par 700 tūkstošiem eiro vairāk nekā līdzīgā periodā pērn, Satiksmes ministrija norāda, ka ar to ir par maz.

Ar nolūku disciplinēt pārvadātājus Satiksmes ministrija plāno palielināt sodus par braukšanu bez vinjetes līdz 700 eiro līdzšinējo 120 eiro vietā. Pastāv ideja arī lielgabarīta jeb smagsvara pārvadājumu atļauju izsniegt tikai tad, ja tiks iegādāta viena gada vinjete.

Video