Krasta ielas remonts: uz pamatbrauktuves atļautais ātrums samazināts līdz 50 km/h

1 komentārs
Krasta ielas remonts: uz pamatbrauktuves atļautais ātrums samazināts līdz 50 km/h
ULDIS ĀBOLIŅŠ, LNT ZIŅAS

Autovadītājiem Rīgā šovasar divi lielākie izaicinājumi būs Krasta un Čaka iela. Tur paredzēti apjomīgākie remontdarbi ar apgrūtinātu satiksmi. Pirmdien atskaite 90 dienu periodam, kura laikā, tātad līdz jūlija beigām, Krasta ielai jātiek pie jauna asfalta seguma. Darbu laikā samazināts arī maksimāli atļautais braukšanas ātrums.

Krasta ielā nomainīs tikai brauktuves augšējo, asfalta kārtu. Nav paredzēts veikt ielas pilnīgu pārbūvi, ar apakšējo, nesošo slāņu nomaiņu. Šajā gadījumā izmaksas būtu pat trīs un četras reizes lielākas. Šobrīd Krasta ielas izmaksas būšot 8,1 miljons eiro.

Seguma atjaunošana uz Krasta ielas posmā no Balvu līdz Ogres ielai notiks vienlaikus abos virzienos – no centra un no Ķengaraga puses. Vispirms atjaunos asfaltu abu brauktuvju malējās, labajās joslās, tādējādi no sešām joslām paliek četras – pa divām katrā virzienā.

“Kad būs darbi, kas prasīs nobloķēt lielāku brauktuves daļu, šie darbi tiks veikti naktīs, un līdz ar to tad satiksmes organizācija var paredzēt sašaurināt brauktuves līdz vienai joslai,” saka Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola.

Lai arī darbi notiks vēl Krasta ielas vietējās brauktuvēs un tur būs aizliegta stāvēšana, taču saglabāsies iespēja piekļūt visiem veikaliem, degvielas uzpildes stacijām un citiem uzņēmumiem. Krasta ielas remonta laikā uz pamatbrauktuves samazināts ātrums līdz 50 km/h, bet uz pievedceļiem 30 km/h.

“Sākotnēji bija plānots Krasta ielas seguma atjaunošanu veikt jau pērn, bet, ņemot vērā, ka remontdarbi notika vairākās centra maģistrālajās ielās, bet aiztaisīt ciet vēl vienu maģistrāli, likās mazliet par daudz,” stāsta Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve.

Satiksmes departamentā neprognozē būtiski apgrūtinātu satiksmi ar sastrēgumiem, jo caurlaidība it kā būšot pietiekama. Vienlaikus paralēli Krasta ielas remontam tiks izbūvēta arī bruģēta gājēju ietve un jauns, asfaltēts veloceliņš 2,8 kilometru garumā, kas riteņbraucējiem sola drošu pārvietošanos abos virzienos.

“Tiks veidots atdalīts gājējiem un velosipēdiem ceļš ar atsevišķu telpu, ar mūsdienām atbilstošu platumu, kur velosipēdistiem ir trīs metri un gājējiem divi metri. Diemžēl dažādās sarežģītākās vietās šis platums ir sašaurināts,” norāda Rīgas domes Satiksmes departamenta projektēšanas nodaļas vadītāja Beāte Dambīte.

Darbus Krasta ielas autobrauktuves daļā plānots paveikt 90 dienu laikā – līdz jūlija beigām, bet jauns veloceliņš līdz ar vasaras beigām. Ja ceļu būves uzņēmums “Binders” neiekļausies termiņā, būs soda nauda.
1 komentārs