Kopbraukšanas pakalpojumu sniedzējiem būs jākļūst par juridisku personu un jāsaņem speciāla licence

0 Komentāru

Turpmāk visiem, kuri vēlēsies legāli nopelnīt, vedot pasažierus ar savu auto, būs jākļūst par juridisku personu, jāreģistrējas Taksometru vadītāju reģistrā un jāsaņem speciāla licence.

Jaunie noteikumi, kurus otrdien, 6. martā, atbalstīja valdība, paredz, ka tā saucamā kopbraukšana pielīdzināma taksometru pārvadājumiem.

Jaunie noteikumi būtiski maina divas lietas. Pirmā absolūts jaunums Latvijā, bet jau ierasta prakse Igaunijā – abiem pakalpojumu sniedzējiem – gan taksometriem, gan arī “takšiem” ar parastajām numurzīmēm – būs jāreģistrējas Taksometru vadītāju reģistrā un jāsaņem licence. Lai to izdarītu, būs jāizpilda virkne kritēriju. Piemēram, vadītājam jābūt vismaz ar trīs gadu stāžu, un viņa kontā nedrīkst būt vairāk par septiņiem soda punktiem.

Otrā lieta attiecas tikai uz tiem, kuri vēlas pastrādāt vien dažas stundas mēnesī. Arī viņiem obligāti būs jākļūst par juridiskām personām. Tādā veidā, piemēram, darbošanās caur aplikāciju ”Taxify” Latvijā beidzot būs legāla.

Kristiāns Godiņš
Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs

Ko iegūst pasažieris? – Vairākas lietas. Drošības aspekts. Braucot transportlīdzeklī, vadītājam ir jābūt apliecībai, kurā ir ievadīts viņa reģistrācijas numurs. Ievadot šo reģistrācijas numuru, pasažieris varēs pārliecināties, vai vadītājam ir spēkā esoša apliecība, viņš ir tiesīgs vest un viņam arī attiecīgi ir informācija, pie kā vērsties, ja viņu kaut kas nav apmierinājis.

Tāpat ieguvējas būs kontrolējošās institūcijas un citi satiksmes nozares pārstāvji, piemēram, taksometru vadītāju darba devēji, kuriem par šoferīšiem būs pieejama plaša informācija. Par jaunajiem noteikumiem ir nobažījušies ”Taxify” pārstāvji. Lai ienāktu tirgū, vienam pasažieru pārvadātājam gadā būs jārēķinās ar nepilnu 100 eiro izmaksām, ko veido vadītāja reģistrs, licence, licences kartīte un valsts nodeva. Šādu izmaksu dēļ iespējami divi scenāriji – augstākas cenas vai tirgus pamešana.

Juris Krūmiņš
“Taxify” Latvijā pārstāvis

Es domāju, ka noteikti vadītāju skaits, kuri strādā pašreiz, samazināsies, jo ir uzliktas milzīgas birokrātiskas prasības. Tātad vadītājam obligāti ir jāpiereģistrē uzņēmums, tās ir papildu izmaksas. Jātērē arī papildu laiks, jābūt zināšanām, kā kārtot uzņēmuma grāmatvedību vai arī ir jāpieņem darbā kāds, kurš to varētu darīt. Nenoliedzami visas šīs prasības ieinteresēto personu skaitu samazinās.

Krūmiņa ieskatā būtu jāizstrādā atsevišķi likumi, kas regulētu mobilo lietotņu darbību – ne tikai ”Taxify”, bet arī, piemēram, arī ēdienu piegādes un naktsmītņu īrēšanas aplikācijas. Šādu iespēju pieļauj arī Satiksmes ministrijā.

Tālivaldis Vectirāns
Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors

Tieši tāds uzdevums ir Ekonomikas ministrijai. Līdz šī gada beigām viņiem ir jāizstrādā jauns likums, kas noteiktu tā saucamo sadarbības ekonomiku. Un šī ietvaros tad jau varētu noteikt, kura ir profesionāla darbība un kur sākas šāda te piestrādāšana.

Jāpiebilst, Taksometru vadītāju reģistrā visiem, kas vēlas legāli pelnīt naudu ar pasažieru pārvadāšanu, ir jābūt jau no 1. jūnija. Reģistrēties un apliecību saņemt varēs gan klātienē autotransporta direkcijā, gan arī attālināti.

 

0 Komentāru