Komentāri
“Kia Auto” nepiekrīt Konkurences padomei un lēmumu par rekordlielo sodu pārsūdzēs
Foto: SIPA USA / SCANPIX

“KIA Auto” un “Tallinna Kaubamaja”, kurus pārstāv zvērinātu advokātu birojs “Sorainen”, Latvijas Republikas Administratīvajā apgabaltiesā pārsūdzēs Latvijas Konkurences padomes (KP) lēmumu par it kā ierobežojošiem garantijas noteikumiem. Abi uzņēmumi kategoriski nepiekrīt KP argumentācijai, kuras pamatā, pēc to domām, nav nekādu pierādījumu.

Jau ziņojām, ka KP trešdien, 20. augustā, piemēroja rekordlielu sodu vairāk nekā 134 tūkstošu apmērā a/s “Kia Auto”.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Sods piemērots, jo a/s ”KIA Auto” vairāk nekā desmit gadu garumā auto īpašniekiem spēkrata garantijas laikā nepamatoti ierobežojis iespēju neatkarīgos servisos izmantot ārpus garantijas remontus un tehnisko apkopi.

Savā paziņojumā medijiem ceturtdien, 21. augustā, “KIA Auto” norāda, ka ieviestā vieglo automašīnu garantijas apkalpošanas kārtība ierobežo pasažieru automašīnu remontu neatkarīgajos servisos un neoriģinālo rezerves daļu izmantošanu. Kā norāda uzņēmums, šādas garantijas kārtības mērķis ir nodrošināt pasažieru automašīnu drošību, un ar to netiek izslēgti neatkarīgie remontētāji vai atbilstošu rezerves daļu izmantošana.

Pēc “KIA Auto” sniegtās informācijas, uzņēmums arī pārtrauc sadarbību ar pilnvarotajiem remontētājiem, kuri mēģina īstenot jebkādu ierobežojošu praksi, un regulāri pārbauda savus sadarbības partnerus.

Sabiedrības – “KIA Auto” un “Tallinna Kaubamaja” – arī neatbalsta veidu, kādā Latvijas Konkurences padome interpretē lēmumu un publiski to pasniedz kā ilgstošu un nepārtrauktu pārkāpumu, un līdz ar to rada kaitējumu “KIA Auto” un “Tallinna Kaubamaja” reputācijai.

“Faktiski KIA Auto” un “Tallinna Kaubamaja” ir uzlikts sods un piemērota atbildība par vienpusējām darbībām, ko pieļāvis viens sadarbības partneris, proti “Gros Auto Grupa”, kurš atteicās veikt garantijas remontu “KIA Ceed” pasažieru automašīnai, jo automašīnas tehnisko apskati bija veicis “Auto Stils Serviss”, nevis pilnvarots “KIA” serviss,” teikts paziņojumā.

“KIA Auto” uzsver, ka visas Konkurences padomes veiktās izpētes pamatā ir bijis tikai šis viens gadījums, un neesot pierādījumu par citiem gadījumiem, kur “KIA” īpašniekiem vai lietotājiem būtu liegts garantijas remonts.

Ar KP lēmumu “KIA “Auto tiek piemērots sods 134,5 tūkstošu eiro apmērā; 96,15 tūkstoši eiro no kopējā soda tiek piemēroti solidāri ar “Tallinna Kaubamaja” kā “KIA Auto” holdinga sabiedrībai. Lēmumā tiek pieprasīts, lai “KIA Auto” pārtrauc it kā ierobežojošo garantijas noteikumu piemērošanu, maina garantijas noteikumus līdz 2015. gada 1.janvārim un informē “KIA” pasažieru automašīnu īpašniekus par iespējām veikt tehnisko apskati un ārpusgarantijas remontu pie neatkarīgiem remontētājiem.

Ar šo lēmumu tiek pārtraukta izmeklēšana attiecībā uz “Gros Auto Grupa”, “KIA Mitau”, “Forum Auto” un “Serviss Vidzemē 2”.

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl