Katru dienu tehniskās apskates laikā vidēji 15 automašīnām pilnībā salūst bremzes

11 komentāri
Katru dienu tehniskās apskates laikā vidēji 15 automašīnām pilnībā salūst bremzes
FOTO: LETA

Automašīnu tehnisko apskati – reizi divos gados! Ar šādu ierosinājumu portālā Manabalss.lv sākta balsošana, lai grozītu esošo kārtību un ļautu apskati veikt retāk.

Par šo iniciatīvu trīs nedēļu laikā savākti vairāk nekā 3 5000 parakstu. Iniciatīvas iesniedzējs uzskata, ka tehniskās apskates veikšana reizi gadā ir lieka birokrātija un resursu patēriņš, ko vajadzētu mainīt līdzīgi kā Lietuvā, Igaunijā, Vācijā un Norvēģijā.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Tomēr eksperti norāda, ka Latvijā tas krietni ietekmētu drošību uz ceļiem, jo autoparks valstī ir vidēji 13 gadu vecs.

Patlaban tehnisko apskati pirmajos divos gados var neveikt pilnīgi jaunas automašīnas, taču no trešā lietošanas gada arī tām jāveic tehniskā pārbaude reizi gadā.

Statistika liecina, ka Latvijas autoparks ir vidēji 13 gadus vecs. Savukārt problēmas, ar kurām nav iespējams iziet tehnisko apskati, Latvijā tiek konstatētas ceturtdaļai 3 un 4 gadīgo auto.

Par Latvijas autoparka slikto tehnisko stāvokli liecina šāds fakts – katru dienu tehniskās apskates laikā vidēji 15 mašīnām pilnībā salūzt bremzes un no tehniskās apskates tās nākas aizvest ar auto autoevakuatoru.

Iniciatīvas iesniedzēja minētie piemēri – Lietuva un Igaunija, kur tehnisko apskati var iet reizi divos gados, tomēr esot nekorekti.

Lietuva pēdējos gados arī pārdomā iespēju ieviest tehnisko apskati reizi gadā, jo vairāk nekā puse automašīnu ar pirmo reizi pārbaudi neiziet. Bet Igaunijā statistikas rādītājs 10%, kas ar pirmo reizi neiziet apskati, ir maldinošs, jo tur, konstatējot problēmas, uzreiz uz vietas servisā piedāvā tās novērst un salabot.

Savukārt Latvijā reālā situācija uz ceļiem ir vēl skumjāka un par to liecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas īstenotās kampaņas – tehniskās apskates naktis. 80% transportlīdzekļu tiek konstatēti tādi bojājumi, ar kuriem tie vispār nedrīkstētu atrasties uz ceļiem.

TOP komentāri

  • Skatnieks
    +2 +2 0

    Skatnieks

    Lai sataisa auto uz 1 gadu un tad "vaukšķ" ,ka vajag uz 2 gadiem.Reizēm iebrauc tādi auto kam apskati vajadzētu veikt katru mēnesi! Tad lai, tad kad kāds lūznis,kuram bremzes knapi ielīdušas normā,izies uz 2 gadiem un notrieks kādu, pasaka: "Jā,tiktiešām auto vajag TA uz 2iem gadiem!"
  • Nu re
    +2 +2 0

    Nu re

    Kādam varas murmulim derētu aizdoties uz Kubu-tur ieraudzīs brīnumus.
  • Edijs

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl