Kanalizācijas aku vāki bojā automašīnas. Satiksmes departaments atzīst – problēmas ar tiem būs vēl gadiem ilgi

0 Komentāru

Rīgas ielas vēl vairākus gadus bojās autovadītāju nervus un automašīnas ar sliktas kvalitātes aku vākiem.

Rīgas domes Satiksmes departaments, kas ir atbildīgs par ielu stāvokli galvaspilsētā, atzīst – pašvaldības spēkos nav šo situāciju atrisināt. Tāpēc autovadītājiem ir vērts apbruņoties ar KASKO apdrošināšanas polisēm, lai izvairītos no neplānotu remontu cirstiem robiem savā budžetā.

Kādus bojājumus automašīnām nodara Rīgas ielu asfalta segumā vai bruģī iegrimušie un arī virs seguma izspiedušies kanalizācijas un dažādu komunikāciju aku vāki, vislabāk zina galvaspilsētas autoservisos. Tajos itin bieži nākas remontēt “aku upurus”, un izmaksas ir no dažiem desmitiem eiro līdz pat pustūkstotim eiro un vairāk – atkarībā no auto modeļa.

Andrejs Brīvkalns
autoservisu “Senson Auto” pārstāvis

Tās tipiskās problēmas automašīnām ir piekares bojājumi, riteņu piedziņa, pusass, tie paši riteņi – tā riepas, tā diski. Te var būt arī motoru aizsargi.

Lai līdz autoservisam nebūtu vispār jānonāk, autovadītāji pa Rīgas ielām vietām mēdz braukt gluži kā slaloma trasē.

“Piedzēries šoferis brauc taisni cauri visām bedrēm, bet skaidrā brauc tā kā piedzēries visam apkārt, lai izvairītos,” saka autovadītājs Kornēlijs.

Bet LNT Ziņu uzrunātā Ingrīda norāda: “Akas iet pa gaisu Ogrē diezgan, Daugavpilī diezgan. Rīga ir vistrakākā. Valmierā, kad pirms gadiem uztaisīja riņķveida krustojumu uz Rīgas ielas, tur tās akas kaut cik sakārtotas.”

Komunikāciju akas uz ielām Rīgā pieder dažādiem uzņēmumiem – “Rīgas Siltums”, “Lattelecom”, “Latvenergo”. Viens no apjomīgākajiem skaitiem ir “Rīgas Ūdenim” – 45 000 aku un noteksistēmu. Viņi skaidro – esot situācijas ķīlnieki, jo vainojami esot ceļu būvnieki.

Artūrs Mucenieks
“Rīgas Ūdens” pārstāvis

Ir nekvalitatīvi noblietēta grunts apkārt akai, nav tehnoloģiski pareizi uzstādīta šī aka, un arī paša vāka uzstādīšana ir veikta nekvalitatīvi vai mehānisms ir sabojāts uzstādīšanas laikā.

Taču “Rīgas ūdens” pēdējā laikā sācis skolot ceļu būvniekus ar soda mehānismu – garantijas laikā likt pārbūvēt sistēmas par savu naudu. 2017.gadā šādi atkārtoti remontētas 1493 akas, bet šogad līdz novembra sākumam – 1012.

“Kontrolei un uzraudzībai būtu jābūt stingrākai, kas pieklibo šajos gadījumos. Nākotnē, izmantojot arvien kvalitatīvās aku sistēmas, situācijai vajadzētu uzlaboties, bet tas nav ne vienas dienas, ne viena gada jautājums,” norāda Mucenieks.

Arī par ielu kvalitāti galvaspilsētā atbildīgais Rīgas Domes Satiksmes departaments nevarībā atzīst – problēmas ar aku vākiem būs vēl gadiem ilgi. Pilnīgs atrisinājums prasītu uzrakt ielu visas tās platumā un garumā, pārceļot visas pazemes inženierkomunikācijas.

Edmunds Valpēters
Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāvis

Tie no satiksmes organizācijas viedokļa ļoti sarežģīti un ilglaicīgi remontdarbi. Tas nozīmē, ka mums faktiski to ielu būtu jāslēdz uz gadu vai jāievieš būtiski satiksmes ierobežojumi, lai šos darbus vispār varētu veikt. Tas, protams, ir ļoti dārgi, un ne visur to ir iespējams izdarīt tieši izmaksu dēļ.

Apņēmīgākie autovadītāji, kuri mašīnas cietušas no uzbraukšanas nekvalitatīvi izbūvētiem aku vākiem, var sūdzēt Rīgas domi tiesā. Piemēram, 2014.gadā no domes par labu auto īpašniekam tikuši piedzīti 399 eiro. Tiesā dome zaudēja, jo nevarēja iesniegt nevienu konkrētās akas apskates aktu, kas norādītu par šo vāku kvalitātes kontrolēšanu.

0 Komentāru