Komentāri

Šogad agri – jau novembra sākumā – uzsnigušais sniegs sagādājis papildu rūpes ceļu uzturētājiem. Rīgā šoruden sniega tīrīšanai un izvešanai iztērēts vairāk nekā miljons eiro. Bet, kamēr sniega nav, šoferi sūdzas par bedrēm.

Kaspars jau septiņus gadus strādā par sniega tīrīšanas mašīnas vadītāju. Viņa darba diena sākas pat ļoti agri, ap 2.00-3.00 naktī, jo plkst. 4.00 no rīta ir pēdējais laiks, lai nokaisītu ceļus ar sāli – vēlāk uz ceļiem jau parādās pirmie nepacietīgie šoferi. Ja sniegs ir intensīvs, Pārdaugavas ielām divu dienu laikā ir nepieciešamas aptuveni 200 tonnas sāls. Šo ziemu ceļu uzturētāji gan uzskata par salīdzinoši mierīgu.

Ekrānuzņēmumi

Šogad Rīgas ielu uzturēšanai un sniega izvešanai iztērēti vairāk nekā 18 miljoni eiro, kas ir par 2 miljoniem vairāk nekā pērn. No tiem šajā rudenī iztērēti 1,3 miljoni eiro, tostarp sniega izvešana izmaksājusi 60 000 eiro. Sniega izvešana, galvenokārt, esot notikusi no Vecrīgas un sabiedriskā transporta pieturām. Pārsvarā viss savāktais sniegs tiek vests uz Zaķusalu un Rumbulu.

Bet, kamēr sniega Rīgā nav, pilsētnieki sūdzas par neaizlāpītām bedrēm. Ceļa seguma labošana šobrīd gan nenotiekot. “Ir daudz sūdzību par bedrainām grants ielām, bet diemžēl mēs šādos laikapstākļos, kad grants segums ir sasalis, mēs tur īsti neko nevaram izdarīt un, sūtot tehniku, mēs izdarīsim vairāk ļaunā, nekā labā,” atzīst Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāvis Ojārs Strauts.

Tikmēr visu valsts ceļu sakopšanai šogad atvēlēts mazāk naudas nekā pērn. Uzņēmuma ”Latvijas autoceļu uzturētājs” gan mierina, – darba kvalitāti tas neietekmēšot.

Ceļu uzturētāji norāda, ka kopumā cilvēki kļuvuši prasīgāki un biežāk sūdzas par ceļiem, īpaši, ja tie ziemā laikus nav notīrīti. Tāpēc atpūtai nebūšot laika arī svētkos.

Autoceļu uzturētāji atgādina, ka ilgstošās snigšanas laikā ceļi tiek tīrīti vairākas reizes, taču objektīvu iemeslu dēļ šādos apstākļos pilnīgi tīru no sniega un apledojuma ceļus uzturēt ir neiespējami. Līdz ar to autovadītājiem ir jābūt uzmanīgākiem un jārēķinās ar satiksmes traucējumiem.

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl