11 komentāri
Jaunie noteikumi autoskolu pakalpojumus padarīs dārgākus, pauž Konkurences padome
FOTO: LETA

Izvērtējot Satiksmes ministrijas izstrādāto grozījumu projektu noteikumiem par autovadītāju apmācību kārtību, Konkurences padome (KP) saskata būtiskus riskus, kas būtu jānovērš, lai vadītāju apmācības Latvijā nekļūtu mazāk pieejamas un dārgākas.

Noteikumu projekts paredz, ka turpmāk teorētiskās apmācības būs jāpasniedz 11 vienas dienas moduļos, kas katrs ilgst piecas akadēmiskās stundas un ko autoskolas nav tiesīgas sadalīt pa vairākām dienām.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

KP uzskata, ka šāda prasība ir nesamērīga iejaukšanās apmācāmo personu un autoskolu attiecībās un ir nepieciešams nodrošināt iespēju piedāvāt apmācības moduļos ar mazāku mācību stundu skaitu vienā dienā, bet garāku kopējo teorētisko apmācību laiku.

Tādējādi apmācības netiktu liegtas jaunajiem vecākiem, cilvēkiem ar striktu darba laiku, strādājošiem studentiem, cilvēkiem ar veselības problēmām vai viņu aizgādņiem un citām sabiedrības grupām, kam var būt grūti 11 dienas izbrīvēt vairāk nekā četras astronomiskās stundas (ieskaitot starpbrīdi) mācībām.

Nedalāmo moduļu sistēma ierobežotu arī autoskolu konkurenci, jo tās vairs nevarētu konkurēt, piedāvājot klientiem izdevīgākus teorētisko apmācību grafikus.

Otrs būtiskais KP iebildums saistīts ar jaunu prasību, lai katrai autoskolai būtu savs, noteiktām prasībām atbilstošs braukšanas mācību laukums vai līgums par šāda laukuma izmantošanu. Mazajām autoskolām pašām šādu laukumu nav, savukārt lielās skolas savus laukumus mazajiem konkurentiem varētu nevēlēties izīrēt par saprātīgu cenu vai nevēlēties izīrēt vispār. Ja mazās autoskolas, nespējot izpildīt jaunās prasības, būs spiestas pārtraukt darbību, samazināsies konkurence un attiecīgi varētu sadārdzināties cenas.

TOP komentāri

  • Andis
    +6 +6 0

    Andis

    55 stundu laikā teorijas grāmatu var no galvas iemācīties, bet no tā jau drošība uz ceļa neuzlabosies.
    Ko gan Anrijs lieto?
  • Aija Rudaša
    +5 +5 0

    Aija Rudaša

    Un vispār, pilnīgi mierīgi varētu pārņemt citu ES valstu praksi, ka teoriju vari mācīties arī pats patstāvīgi bez autoskolas. Daudziem tā ir lieka laika un naudas tērēšana. Iespējams, ka jau vienreiz esi autoskolu izgājis, bet braukšanas esksāmenu nevarēji nolikt noteiktajā termiņā. Kāpēc atkārtoti jāiet autoskolā, jāmācās tas pats, ko jau zini un jāmaksā nauda.
  • martikush
    +3 +3 0

    martikush

    autoskolas ir naudas kāšanas kantori!!! nesaprotu kāpēc vajag sēdēt klasēs un klausīties to ko var pats izlasīt un iemācīties? Lielbritānijā tādu nav, ir tikai braukšanas instruktori, un nekas - pieauguši cilvēki māk lasīt grāmatas un iemācīties teoriju paši savā brīvajā laikā....

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl