Jaunais Krasta ielas veloceliņš ir mūsdienīgākais Rīgā, taču eksperti norāda arī uz trūkumiem

1 komentārs

Jau vairākas dienas daudzi velobraucēji savās ikdienas gaitās dodas pa jaunāko un mūsdienīgāko Rīgas veloceliņu Krasta ielā. Teju trīs kilometrus garais veloceliņš ir izbūvēts ar Latvijas galvaspilsētā nebijušiem jauninājumiem. Tomēr tam netrūkst arī trūkumu – kaut vai tas, ka garais veloceliņš beidzas pēkšņi – tā arī nenonākot līdz tālāk esošajam Ķengaragam.

Jaunais veloceliņš gar Krasta ielu tika izbūvēts šajā vasarā. Tas savieno Salu tiltu ar Krasta ielas otrā galā esošo Dienvidu tiltu. Šis 2,8 kilometrus garais veloceliņš ir viens no mūsdienīgākajiem Rīgā.

“Es teiktu labākais, kas mums ir no tādiem maģistrālajiem veloceļiem Rīgā,” Biedrības ”Pilsēta cilvēkiem” pārstāvis Oto Ozols Krasta ielas veloceliņu vērtē atzinīgi. Viņš piedalījās celiņa projektēšanā, tam domes Satiksmes departaments sākotnēji pretojās, taču galu galā izdevās izveidot labu veloceliņu un blakus esošo ietvi.

“Gājējiem ir ietve ar citu materiālu ar bruģi un dažādiem līmeņiem, tas arī jauns. Uzreiz skaidrs, ka tā ir brauktuve – asfalts, savukārt ietve – bruģis,” stāsta pilsētvides aktīvists.

Tomēr ir arī būtiski trūkumi. Krasta ielā ir vairākas degvielas uzpildes stacijas, lielveikali un citas iestādes, kur dodas autobraucēji. Projektā tika paredzēts, ka veloceliņš krustojumos būs augstāks par auto brauktuvi, realitātē iznāca ne tik augsti.

Ir arī vietas, kur veloceliņš krustojas ar auto ielu. Šīm vietām vajadzēja būt nedaudz augstāk, tā saka velo aktīvisti. Šobrīd ir tā, ka pacēlums neprovocē autovadītāju samazināt ātrumu.

“Tur gan vajadzēja mazliet asāku un mazliet augstāku gulošo policistu veidot, kas uzlabotu drošību.” Autovadītājiem arī norādīts ar ceļazīmi, ka jādod ceļš velobraucējam. Vairums to ievēro, taču ir autobraucēji, kuri tīšām vai netīšām nogriež ceļu. Tieši tāpēc arī pacēlumi nepieciešami.

Taču nepatīkamākais pārsteigums ir Krasta ielas veloceliņa Dienvidu tilta galā. Vairāk nekā divus kilometrus garā veloceliņa beigās tālāk sākas trotuārs.

“Viņi turpina braukt pa ietvi, kas atkal ir tā problēma, ka mēs izbūvējam izcilu velomaģistrāli, kur var ātri braukt. Bet tur tai galā visa tā masa, kas brauc, tiks uzmesta uz ietves, kur cilvēki iet ar kājām,” norāda biedrības “Pilsēta cilvēkiem” pārstāvis.

Par jaunā, ērtā veloceliņa turpinājumu uz Ķengaragu diemžēl nav skaidrības. Tomēr neatkarīgi no trūkumiem jaunais veloceliņš ir ērts, un tiešām daudzi velobraucēji to labprāt to izmanto ikdienas braucieniem.