Komentāri

Lai arī laikapstākļi tam it kā nav piemēroti, dzelzs kumeļu jeb motociklu braucēji jau devušies ielās. Diemžēl šā gada jaunākā statistika vēsta, – notikušas četras avārijas, kurās ir cietušie. Taču ir arī labā ziņa – motociklu un arī automašīnu vadītāju braukšanas kultūra uzlabojas.

Latvijā reģistrēti ap 20 000 motociklu, un katru gadu šis skaits palielinās aptuveni par tūkstoti. Diemžēl, augot interesei par motobraukšanas tiesībām, pieaug arī avāriju skaits; vidēji par 10% gadā.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Foto

“Galvenie iemesli ir saistīti ar to, ka motocikls ir ļoti dinamisks. Skaidrs, ka bieži vien transportlīdzekļu plūsmā viņš netiek pamanīts. Braukšana starp transportlīdzekļiem, īpaši sezonas sākumā, ņemot vērā, ka ir vajadzīgs laiks, kamēr aklimatizējamies, tad sezonas sākumā ir krišana no motocikla. Protams, arī sekas, smagie miesas bojājumi ir saistīti ar to, ka motocikla vadītāji neizmanto speciālu ekipējumu,” norāda Valsts policija Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.

Oskars ir motobraucējs ar 24 gadu stāžu. Arī viņš norāda, ka galvenā problēma, ar kuru saskaras gan paši motobraucēji, gan autovadītāji, ir motociklu neredzamība: “Motociklistam ir jāievēro viens pamatlikums – viņam jāuzvedas uz ceļa kā kaujas iznīcinātāja pilotam – tiklīdz viņš izbrauc, ir jāatceras, ka visi pārējie grib viņu notriekt.”

2015. gadā dzīvību uz ceļiem zaudēja 7 motociklisti vai viņu pasažieri. Pozitīvā tendence ir tāda, ka ik gadu bojā gājušo skaits samazinās. Oskars uzskata, ka tas saistīts ar motociklistu braukšanas kultūras uzlabošanos: “Protams, vienmēr ir arguments, kad kāds kaut kur aizlidojis un brauc uz pakaļējā rata un tā tālāk, to redz. Vienkārši pārējo pamana mazāk. Jo mazāk šos motociklus mēs ekstrēmās situācijās redzam, tas liecina tikai par to, ka kultūra un disciplīna ir uzlabojusies.”

Šim viedoklim piekrīt arī ceļu policijas šefs: “Ja mēs salīdzinām ar iepriekšējiem gadiem, tad situācija ir uzlabojusies. Arī aizsargķiveres krietni lielāka daļa lieto, saprot, ka tas ir viņu drošībai vajadzīgs.”

Šā gada divos mēnešos notikušas četras avārijas, kurās iesaistīti motocikli; pēdējā no tām vakar, kur cieta motocikla vadītājs, kurš brauca ar nepiemērotu ekipējumu.

Video

Lasi vēl